واکنش مکرون به آتش‌بس ایران و آمریکا

خبرآنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 12:14
رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) و پس از توافق آتش‌بس ۲ هفته‌ای بین آمریکا و ایران، جلسه‌ای با مقام‌های ارشد دفاعی و امنیتی تشکیل داد و این رخداد را «مساله بسیار خوبی» که باید «به طور کامل» شامل لبنان نیز شود، ارزیابی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، تارنمای رادیوی فرانسه به نقل از بیانیه کاخ الیزه نوشت که شورای دفاع، وزیران و مقام های ارشد برای بحث در مورد «اوضاع ایران و خاورمیانه» گرد هم آمدند. در این جلسه همچنین به آزادی ۲ تبعه فرانسوی - سیسیل کولر (Cécile Kohler) و ژاک پاریس (Jacques Paris) - از ایران و بازگشت آنها به فرانسه پرداخته شد.

طبق گزارش ایرنا، مکرون در این نشست تاکید که آتش‌بس باید «در روزها و هفته‌های آینده» به طور کامل رعایت شده و امکان مذاکره در مورد «مسائل هسته‌ای، موشکی ایران» فراهم شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر ادعا کرده بود که آتش‌بس، لبنان را که عملیات علیه حزب‌الله در آن جریان دارد، شامل نمی‌شود.

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.