انتظار ۱۸۲ نفتکش در خلیج فارس برای عبور از تنگه هرمز

خبرگزاری مهر چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 11:47
یک تحلیلگر کپلر اعلام کرد ۱۸۲ کشتی حامل ۱۷۲ میلیون بشکه نفت در خلیج فارس منتظر عبور از تنگه هرمز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عامنه بکر، تحلیلگر ارشد مؤسسه کپلر، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در حال حاضر ۱۸۲ کشتی حامل نفت خام و فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس در انتظار دریافت مجوز عبور از تنگه هرمز هستند.

به گفته او، مجموع محموله این کشتی‌ها حدود ۱۷۲ میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی برآورد می‌شود.

بکر همچنین اشاره کرد که اگر برای عبور هر کشتی از تنگه هرمز حدود ۲ میلیون دلار عوارض در نظر گرفته شود، مجموع درآمد حاصل از عبور این ۱۸۲ کشتی می‌تواند به حدود ۳۶۴ میلیون دلار برسد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.