احتمال دریافت عوارض عبور از تنگه هرمز توسط ایران و عمان در دوره آتش‌بس دو هفته‌ای

عصر ایران چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 05:31
گزارش آسوشیتدپرس حاکی است که ایران و عمان در چارچوب طرح آتش‌بس دو هفته‌ای، قصد دارند از کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند عوارض دریافت کنند.

ایران و عمان در حال بررسی طرحی هستند که بر اساس آن کشتی‌های عبوری از تنگه هرمز در دوره آتش‌بس دو هفته‌ای ملزم به پرداخت هزینه عبور شوند.

به نوشته آسوشیتدپرس، قرار است ایران از درآمد حاصل از این عوارض برای بازسازی خسارت‌های ناشی از درگیری‌ها استفاده کند. در مقابل، هنوز مشخص نیست عمان قصد دارد درآمد احتمالی خود از این طرح را در چه بخشی هزینه کند.

جزئیات بیشتری درباره میزان این عوارض، زمان دقیق اجرای آن و نحوه دریافت هزینه از کشتی‌ها تاکنون منتشر نشده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.