ما در حال جنگ با شیطان هستیم

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 10:51
رئیس جمهور امریکا تهدید کرده است که زیرساخت‌های ایران را مورد حمله قرار می‌دهد تهدیدی که عملی شدن آن ناقض قوانین جنگ و حتی مصداق «جنایت جنگی» است.

ما در حال جنگ با شیطان هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روزنامه USA TODAY در واکنش به تهدید ترامپ رئیس جمهور امریکا به هدف قرار دادن زیرساخت‌های ایران نوشت: بیش از ۱۰۰ کارشناس حقوق بین‌الملل در آمریکا هشدار داده‌اند که برخی از حملات آمریکا به ایران می‌تواند ناقض قوانین جنگ و حتی مصداق «جنایت جنگی» باشد.

از ۳۷ روز پیش که جنگ تحمیلی امریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران آغاز شده است هر روز پرده از چهره واقعی دشمن بیشتر فرومی افتد. دشمنی که از هیچ اقدامی در به شکست کشاندن ملت ایران فروگذار نکرده است. دولت امریکا که به بهانه تغییر رژیم وکمک به مردم ایران و درپشت پرده با هدف تجزیه و از بین بردن قدرت منطقه‌ای ایران وارد جنگ مستقیم با کشورمان شده است در اقدامی تروریستی حمله به زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار داده است. ترامپ متوهمانه اعلام کرده است «می خواهم ایران را به عصر حجر برگردانم» در همین راستا هم لورا لومر، روزنامه‌نگار نزدیک به ترامپ نوشت: «اگر واقعاً می‌خواهیم وقتی از «برگرداندن ایران به عصر حجر» صحبت می‌کنیم جدی گرفته شویم، باید چنین اقداماتی انجام شود:

آمریکا باید این موارد را در ایران هدف قرار دهد:

زیرساخت‌های برق و آب، بانک‌ها و مؤسسات مالی، مراکز تولید و ذخیره کود و سموم، تمام مراکز به‌اصطلاح «میراث فرهنگی» وابسته به حکومت، از جمله همه مساجد، خطوط لوله گاز و نفت، جزیره خارگ، مراکز لجستیکی غیرنظامی، دادگاه‌ها و زندان‌ها، همه اینها باید هدف قرار گیرند.

باید ایران را از تمام امکانات یک جامعه مدرن محروم کنیم، و این کار باید همین حالا انجام شود. سپس باید مردم را به جایی برسانیم که برای دریافت کمک‌های غذایی بشردوستانه از صلیب سرخ بین‌المللی التماس کنند تا خود مردم، ایران را وادار به تسلیم در برابر آمریکا کنند. این‌گونه است که جنگ‌ها «برده» می‌شوند.»

هر چند امریکا و طرفدارانش این آرزو را به گور خواهند بردو به قول سردار سیدمجید موسوی فرمانده نیروی هوافضای سپاه «این شمایید که سربازانتان را به زیر سنگ گور می‌برید نه ایران که بخواهید او را به عصر حجر برگردانید؛ توهمات هالیوودی آنقدر فکرتان را آلوده کرده که با سابقه ناچیز ۲۵۰ ساله یک تمدن بیش از ۶ هزار ساله را تهدید می‌کنید»

در واقع تصمیم دشمن امریکایی برای حمله به زیرساخت‌ها بیانگر توحش پنهان شده زیرلباس‌های اتوکشیده و رفتار‌های عوام فریبانه شان است. به قول رهبرشهیدمان جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند.» همان‌هایی که پوشش و دستکش مخملی را از دست‌های چدنی شان بیرون آورده و متوحشانه طی ۳۷روز بجای جنگ در میدان به تخریب زیرساخت‌های علمی روی آورده‌اند.

حملاتی که یادآور حملات مغول در قرن هفتم به ایران است.

مغولان وحشی‌ای که دانشمندانِ برجسته را سر بریدند، کتابخانه‌های عظیم، چون مرو و نیشابور را به آتش کشیدند و میراثِ گران‌بهای هزاران سال دانش و هنر را به خاک و خون کشیدند و مردمی را که در برابرشان سر تسلیم فرود نیاوردند، قتل عام کردند و شهر‌هایی را که روزگاری مهدِ تمدن بودند، به ویرانه بدل کردند تا جهانیان شاهدِ اوجِ بربریت باشند.

اکنون در قرن بیست و یکم دشمن امریکایی صهیونیستی هم در کمتر از ۴۰ روز ۹۲۴ مدرسه ۳۰ دانشگاه را بمباران کرده است، به ١٣٢ اثر و بنای تاریخی و تمدنی در نقاط مختلف کشور آسیب رسانده، ۳۱۸ مرکز درمانی و پایگاه اورژانس را دچار خسارت کرده و سبب تخلیه ۸ بیمارستان شده است.

دشمن وحشی که ۲۵۱ زن، ۲۱۶ کودک زیر ۱۸ سال و ۱۷ کودک زیر ۵ سال را به شهادت رسانده و گستاخانه اعلام می‌کند با حمله به زیرساخت‌ها قصد برگرداندن ایران را به عصر حجر دارد و البته فراموش کرده است در عصر حجر امریکا اصلا وجود نداشته است.

میک والاس نماینده پیشین پارلمان اروپا دراین باره می‌گوید: «آمریکا و اسرائیل سالهاست، چون وحشی‌ها رفتار می‌کنند و این دولت‌های بی تمدن همچون سرطان در جهان هستند.»

گرچه این ادعای ترامپ از سراستیصال و واماندگی او مطرح شد و به گفته کارشناسان غربی اگر ترامپ به اهداف خود رسیده بود اینگونه مردم ایران را تهدید به بازگرداندن به عصر حجر نمی‌کرد.

اما هر چه هست امریکا علیرغم ۴۷ سال شکست در دشمنی با ایران بار دیگر دچار خطای محاسباتی شد خطایی که پروفسور جفری ساکس، اقتصاددان و استاد دانشگاه کلمبیا اینگونه آن را شرح می‌دهد: آمریکا در تمام طول زندگی من، که دارد طولانی می‌شود، دشمنانش را دست‌کم گرفته از ویتنام به بعد. آمریکا بار‌ها و بار‌ها ظرف چند روز یا چند هفته اعلام پیروزی کرده، چون دیده جنگ‌ها سال‌ها یا دهه‌ها طول خواهد کشید و آمریکا بعد از آن با خفت به خانه بازمی‌گردد. در حالی که در تمام اهداف اعلامی خود شکست خورده و تریلیون‌ها دلار تلف کرده و صدها هزار جان را نابود کرده است. 》

گذشته از خسارت مادی فراوانی که امریکا طی حدود ۴۰ روز جنگ با ایران متحمل شد که بنابراعلام کارشناسان به حدود ۴۱ میلیارد دلار رسیده است این جنگ سبب نمایان شدن دست قدرت ایران برای دوستان و دشمنان شد.

وجدان بوعبدالله، روزنامه نگار تونسی می‌نویسد: ما از واقعیت توانایی‌های نظامی ایران خبر نداشتیم، تا زمانی که واشنگتن اجازه داد این توانایی‌ها برای جهان آشکار شود. ما نمی‌دانستیم که نظام در ایران می‌تواند با وجود ده‌ها ترور همچنان پابرجا بماند، تا اینکه واشنگتن شواهد (زیادی) از استحکام آن به ما ارائه داد.

این واشنگتن بود که غول را از چراغ بیرون آورد، اما حالا کسی هست آن را به داخل چراغ برگرداند؟

پژوهشگر و نویسنده: طیبه السادات حسینی

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.