اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی امارات برای مصادره پول ثروتمندان

شمال نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 08:30
شمال نیوز : بانک مرکزی امارات متحده عربی که با خروج بی سابقه سرمایه مواجه شده است، تصمیم به مصادره پول ثروتمندان گرفت.
اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی امارات برای مصادره پول ثروتمندان

به گزارش شمال نیوز، بانک مرکزی امارات متحده عربی با صدور بخشنامه‌ای فوری، سقف برداشت از حساب‌های بانکی را به ۱۰۰ هزار درهم (حدود ۲۷ هزار دلار) محدود کرد.

 

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شمار زیادی از میلیاردرها و سرمایه‌گذاران بزرگ در امارات پس از حملات تلافی جویانه ایران تلاش کردند دارایی‌های خود را از این کشور عربی خارج کنند.

 

به گزارش منابع آگاه، بر اساس این دستورالعمل که بدون هیچ استثنایی لازم‌الاجرا شده، برداشت وجه نقد بالای ۱۰۰ هزار درهم از حساب‌های شخصی در تمامی بانک‌های امارات ممنوع اعلام شده است.

 

بانک مرکزی این اقدام را «حفاظت از اموال مشتریان» عنوان کرده است اما کارشناسان اقتصادی معتقدند هدف اصلی، جلوگیری از فرار سرمایه ثروتمندانی است که پس از هدف قرار گرفتن امارات در جنگ علیه ایران، به شدت نگران امنیت دارایی‌های خود شده‌اند.

 

بر اساس این بخشنامه، تمامی وجوه بالاتر از سقف تعیین‌شده به صورت خودکار توقیف و به حساب بانک مرکزی منتقل می‌شود.

 

به عبارت دیگر، پول اضافی شهروندان عملاً مصادره شده و هیچ دسترسی به آن نخواهند داشت.

 

تحلیلگران هشدار داده‌اند این اقدام که عملاً «حبس سرمایه» محسوب می‌شود، اعتبار امارات به عنوان مقصد امن سرمایه‌گذاری را برای همیشه نابود خواهد کرد.


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.