توقیف و عودت ۱۲ اصله درخت خرما بدون مجوز در خرم‌بید فارس

خبرآنلاین دوشنبه 17 فروردین 1405 - 10:26
۱۲ اصله درخت خرما بدون مجوز و گواهی قرنطینه در خرم‌بید فارس توقیف شد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌بید از توقیف دو دستگاه کامیون حامل ۱۲ اصله خرما در پاسگاه نیروی انتظامی ورودی مرکز شهرستان خبر داد.

مهدی بهراد در این باره گفت: با توجه به نداشتن گواهی قرنطینه واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مبدا بارگیری و همچنین خطر آلودگی به آفت قرنطینه ای سوسک حنایی خرما این دو محموله به مبادی بارگیری شده واقع در شهرستان‌ های خفر و بوشهر عودت داده شدند.

او افزود: متقاضیان جابجایی هرگونه اندام گیاهی ملزم به اخذ مجوز حمل از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مبدأ هستند.

استمرار گشت‌های حفظ کاربری اراضی در ایام تعطیلات نوروزی

بهراد همچنین اعلام کرد: با هدف جلوگیری از تغییرکاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در ایام تعطیلات نوروزی در اراضی منطقه میلیکو و روستای دنیچه خیر بازدید  و سه فقره تخلف از نوع تخلیه مصالح، دیوارکشی و احداث بنا شناسایی در ابتدا دیوارنویسی و سپس صدور اخطاریه و طی مراحل ثبت تخلف از طریق مراجع قضایی انجام شد.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان خرم‌بید بر نظارت گشت‌های حفظ کاربری امور اراضی به طور مستمر تأکید کرد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون گشت‌های مشترک حفظ کاربری اراضی در قالب دو اکیپ در دو بخش مرکزی و مشهد مرغاب بصورت منظم درحال انجام وظیفه هستند.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.