غریب آبادی:ایران به هر تهدیدی پاسخ قاطع می‌دهد

تابناک دوشنبه 17 فروردین 1405 - 10:02
معاون وزیر خارجه ایران گفت، جمهوری اسلامی ایران، مستند به ماده ۵۱ منشور ملل متحد، به هرگونه تجاوز یا تهدید قریب‌الوقوع، پاسخی قاطع، فوری و پشیمان کننده خواهد داد.

‌ به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تهدیدهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «۱. کاربرد زور علیه تمامیت ارضی ایران، نقض آشکار ماده ۲(۴) منشور ملل متحد (ممنوعیت مطلق تهدید به زور) و مصداق تجاوز طبق قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل است.

۲. تهدید به حمله به نیروگاه‌ها و پل‌ها (زیرساخت‌های غیرنظامی)، جنایت جنگی طبق ماده ۸(۲)(ب) اساسنامه رم دیوان کیفری بین المللی و پروتکل اول ژنو ۱۹۷۷ (ماده ۵۲) است.  

۳. رئیس جمهور آمریکا در قامت بالاترین مقام رسمی کشورش، علناً به ارتکاب جنایات جنگی تهدید کرده‌ است - عملی که مسئولیت کیفری فردی وی را در دیوان کیفری بین‌المللی و هر دادگاه ملی صالحه ایجاب می‌کند.

۴. جمهوری اسلامی ایران، مستند به ماده ۵۱ منشور ملل متحد، به هرگونه تجاوز یا تهدید قریب‌الوقوع، پاسخی قاطع، فوری و پشیمان کننده خواهد داد.

۵. توصیه می‌شود پیش از آنکه نام رئیس جمهور آمریکا به عنوان ابرجنایتکار جنگی در تاریخ ثبت شود، از ادامه این تهدیدات - که آثار آن صرفا به ایران محدود نخواهد بود - دست بردارد.»

پیش از این رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با انتشار پیامی به لفاظی پرداخته و ایران را به هدف قرار دادن تمام پل‌ها و نیروگاه‌ها تهدید کرد؛ تهدیدی که از منظر کارشناسان حقوقی بین‌الملل، بخشی از جرایم جنگی و قابل پیگیری است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.