واکنش ظریف به پست گستاخانه ترامپ

تابناک یکشنبه 16 فروردین 1405 - 23:12
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشور در واکنش به پست گستاخانه ترامپ نسبت به ملت ایران نوشت که «هیچ‌چیز به اندازه حرف‌های رکیک، نشاندهنده استیصال نیست.»

به گزارش تابناک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیشین کشور در واکنش به پست اخیر دونالد ترامپ ادامه داد: با شعار «اول آمریکا» رأی می‌گیرند، اما وقتی توسط یک جنایتکار تحت تعقیب باج‌گیری می‌شوند، به «اول اسرائیل» می‌چرخند. هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی، قدرت نیست؛ «جنایت جنگیِ از سر استیصال» است و سقوطی که جهان را به عصر حجر می‌کشاند. راستی، عید پاک هم مبارک.

گفتنی است، رئیس جمهور ایالات متحده یک بار دیگر آشکارا تهدید به نابودی زیرساخت‌های ضروری ایران کرد.

وی با لحنی حاکی از عصبانیت فراوان نوشت: هیچ چیزی نمی‌تواند با آنچه که درباره نیروگاه‌ها و پل ها روز سه‌شنبه در ایران انجام خواهیم داد، برابری کند. تنگه لعنتی را باز کنید، وگرنه در جهنم زندگی خواهید کرد، فقط تماشا کنید!

هم‌چنین نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به این پیام ترامپ نوشت: اگر وجدان سازمان ملل متحد زنده بود، در برابر تهدید آشکار و بی‌شرمانه رئیس جمهور جنگ‌طلب ایالات متحده برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های غیرنظامی سکوت نمی‌کرد. ترامپ به دنبال کشاندن منطقه به یک جنگ بی‌پایان است. این تحریک مستقیم و علنی برای ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان و مدرک روشنی از قصد ارتکاب جنایت جنگی است.

سفارت ایران اعلام کرد: جامعه بین‌المللی و همه کشورها تعهدات قانونی برای جلوگیری از چنین اقدامات فجیع جنایات جنگی دارند. آنها باید همین حالا اقدام کنند. فردا خیلی دیر است.

 

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.