خسارت‌های آمریکا به روایت تحلیلگر سابق سیا

همشهری آنلاین یکشنبه 16 فروردین 1405 - 16:30
یک تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد خسارت‌های نظامی آمریکا در عملیات علیه ایران به دلیل خوش‌بینی بیش از حد واشنگتن نسبت به توان نظامی خود و کارآمدی سامانه‌های دفاعی‌اش بوده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «لری جانسون» تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد که از دست رفتن تجهیزات گران‌قیمت نظامی آمریکا در عملیات علیه ایران ناشی از برآورد بیش از حد از توان ارتش آمریکا بوده است.

جانسون در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» با اشاره به خسارت‌های نظامی آمریکا گفت: «موضوع به آماده نبودن آنها مربوط نمی‌شود، بلکه به خوش‌بینی بیش از حد آنها نسبت به توانایی‌های ارتش آمریکا مربوط است.»

وی افزود پیش از آغاز این عملیات، این باور به‌طور گسترده وجود داشت که سامانه دفاع موشکی آمریکا در برابر ایران بسیار کارآمد است، اما در عمل مشخص شد این تصور درست نبوده است.

این تحلیلگر سابق سیا ادامه داد: «پایگاه‌های آمریکا در منطقه عملاً در معرض حملات ایران قرار دارند. حتی زمانی که سامانه‌های دفاع هوایی فعال هستند، میزان کارآمدی آنها از ۲۰ درصد فراتر نمی‌رود و حدود ۸۰ درصد موشک‌ها بدون مانع عبور می‌کنند.»

به گزارش نووستی، نیروهای مسلح ایرانی توانسته‌اند هواپیماها، رادارها و سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا را که در پایگاه‌های مختلف در غرب آسیا مستقر بودند، منهدم کنند و خسارت هنگفتی به نیروهای متخاصم وارد آورند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.