حمله به دانشگاه‌ها، تهدیدی علیه تمامیت علمی کشور و جنایت جنگی است

خبرگزاری مهر یکشنبه 16 فروردین 1405 - 11:02
شیراز-سرپرست دانشگاه پیام نور فارس ضمن اعلام محکومیت شدید اقدامات دد منشانه علیه مراکز علمی، بر ضرورت حفظ امنیت دانشکده‌ها و مراکز علمی تأکید کرد.

احمد رستگار در گفتگو با خبرنگار مهر در پی حملات ددمنشانه هوایی و بمباران‌های پیاپی آمریکا و رژیم صهیونیستی به اماکن آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی در سراسر کشور گفت: حمله به مراکز آموزشی و پژوهشی، نه تنها جنایتی علیه نظام علمی کشور است، بلکه حمله‌ای مستقیم به آینده کشور و نسل جوان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها کانون‌های علم‌آموزی و پویایی فکری هستند و هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن چنین اماکنی وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور فارس همچنین این اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی را در تقابل با تمام ارزش‌های انسانی دانست و افزود: بر این باورم که حمله به مکان‌های علمی و پژوهشی مورد استفاده اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاهی، ضربه‌ای استراتژیک به پیشرفت علمی کشور است که هیچ‌گاه در برابر آن سکوت نخواهیم کرد.

رستگار تصریح کرد: دانشگاه‌ها پناهگاه امن علمی هستند و هرگونه تهدید علیه آن‌ها، تهدیدی علیه تمامیت علمی کشور محسوب می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.