تخلیه ۷ بیمارستان و آسیب به ۴۱ دستگاه آمبولانس تا امروز

همشهری آنلاین چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 18:27
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در نتیجه حملات اسرائیل و آمریکا و آنچه کمک‌های ترامپ به ایرانی‌ها خوانده می‌شود تا امروز ۱۲ فروردین، هفت واحد بیمارستان تخلیه شده و به ۴۱ دستگاه آمبولانس نیز آسیب وارد شده است.

به گزارش همشهری آنلاین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی یک اینفوگرافی اعلام کرده است که تا روز سی و سوم جنگ، ۵۳۰ نفر بر اثر حملات در مراکز درمانی بستری شده‌اند و تاکنون هزار و ۱۰۹ مورد عمل جراحی بر روی مصدومان ناشی از جنگ انجام شده است.

براساس این گزارش، تاکنون ۱۷ شهید کودک کمتر از پنج سال داشته ایم، ۲۱۶ شهید کمتر از ۱۸ سال و ۲۴۹ شهید خانم نیز در میان شهدا هستند. همچنین ۶۶ کودک کمتر از ۲ سال بر اثر حملات مصدوم شده اند.

طبق اطلاعات این گزارش، ۵۳ واحد پایگاه اورژانس، ۲۱۶ مرکز بهداشت و ۴۴ واحد مرکز درمانی طی حملات آسیب دیده است.

تعداد شهدای مدافع سلامت بر اساس این گزارش به ۲۴ نفر می رسد و ۱۱۴ نفر از اعضای تیم ملی سلامت نیز مصدوم شده اند. بیشترین تعداد شهدا در استان های تهران و هرمزگان بوده اند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.