نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به دفاتر سازمان ملل در تهران

رکنا چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 08:41
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و اعضای شورای امنیت، حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به دفاتر سازمان ملل در تهران را محکوم کرد و خواستار رسیدگی جدی نهادهای بین‌المللی به این اقدام شد.
نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به دفاتر سازمان ملل در تهران

به گزارش رکنا، امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نامه‌ای رسمی به دبیرکل سازمان ملل و اعضای شورای امنیت، حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به دفاتر سازمان ملل در تهران را به شدت محکوم کرد.

 ایروانی در این نامه این اقدام را «شنیع و وحشیانه» توصیف کرده و تأکید کرده است که هدف قرار دادن اماکن مرتبط با سازمان ملل نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی به شمار می‌رود.

نماینده ایران در سازمان ملل همچنین از دبیرکل و شورای امنیت خواسته است این حملات را به طور جدی بررسی کرده و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی اتخاذ کنند.

در این نامه بر لزوم احترام به مصونیت و امنیت اماکن و مأموریت‌های سازمان ملل و پایبندی همه کشورها به قواعد و تعهدات بین‌المللی تأکید شده است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.