ما تمدن کهن در ایران داریم

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 12:07
مهوش وقاری بازیگر گفت: چرا برخی کشور‌ها خودشان را محق می‌دانند درباره سرنوشت ملت‌های دیگر تصمیم بگیرند.

سریال «روشنایی شب» روایت امروز جامعه است/ مضمون سریال «روشنایی شب» با جامعه امروز همخوانی دارد/جای تعجب دارد که چرا برخی کشور‌ها می‌خواهند برای ایران تصمیم بگیرند/ما تمدن کهن در ایران داریم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مهوش وقاری بازیگر مجموعه «روشنایی شب»، با اشاره به تجربه حضور در این مجموعه گفت: شروع همکاری من با این کار تقریباً همزمان شد با روز‌هایی که شرایط خاصی در جامعه حاکم بود و درگیر اغتشاشات دی ماه بودیم. حتی یادم هست روزی که برای تست گریم رفته بودم، همان شب اولین اتفاقات و شلوغی‌ها رخ داد و در مسیر بازگشت به خانه واقعاً دچار سردرگمی و اضطراب شدم.

وی افزود:  آن روز‌ها شرایط به‌گونه‌ای بود که حتی امکان رفت‌وآمد ساده هم سخت شده بود، اما با این حال ما به‌عنوان یک گروه حرفه‌ای تلاش کردیم کار متوقف نشود و تنها تغییری که ایجاد شد، جابه‌جایی ساعت‌های کاری بود.

این بازیگر با اشاره به مضمون مجموعه «روشنایی شب» و نزدیکی آن با شرایط امروز جامعه گفت: وقتی نقش را تحلیل کرده بودم، به این فکر می‌کردم که هیجانات یک جوان چطور می‌تواند یک خانواده را درگیر بحران کند. امروز که این مجموعه در حال پخش است، می‌بینم برخی از این اتفاقات چقدر به شرایط فعلی جامعه شباهت دارد و این برای خود من هم قابل تأمل است.

وقاری افزود: شاید در نگاه اول مخاطب متوجه این شباهت‌ها نشود، اما با جلو رفتن داستان، این نزدیکی بیشتر خودش را نشان می‌دهد. به‌ویژه در مورد شخصیت جوان داستان که تحت تأثیر هیجانات یا حتی برخی القائات قرار می‌گیرد.

وی درباره شرایط این روز‌های کشور و فضای جنگی نیز گفت: واقعیت این است که هیچ انسانی از جنگ استقبال نمی‌کند، اما چیزی که برای ما سوال‌برانگیز است، این است که چرا برخی کشور‌ها خودشان را محق می‌دانند درباره سرنوشت ملت‌های دیگر تصمیم بگیرند.

این بازیگر با تأکید بر هویت تاریخی ایران افزود: ما یک تمدن کهن داریم و بار‌ها هم به آن اشاره شده است. برای من همیشه این سوال وجود دارد که چرا باید فرد یا کشوری از بیرون بخواهد برای مردم ما تعیین تکلیف کند؛ این دقیقاً مثل این است که اختیار خانه‌ات را به یک غریبه بدهید.

وقاری با اشاره به همزمانی پخش مجموع «روشنایی شب» با شرایط این روز‌های کشور، گفت: هیچ‌کدام از ما دل‌مان جنگ نمی‌خواهد، اما چیزی که امروز بیش از همه آزاردهنده است، قضاوت‌های بی‌رحمانه‌ای است که نسبت به هنرمندان می‌شود. 

این بازیگر ادامه داد: گاهی حتی به این فکر می‌کنم که‌ای کاش می‌توانستم کاری عملی انجام دهم، اما واقعیت این است که هرکسی باید در جایگاه خودش مؤثر باشد. مهم این است که قضاوت‌ها منصفانه باشد و بدون شناخت درباره افراد تصمیم‌گیری نشود.

وقاری با اشاره به آرزوی خود برای آینده گفت: امیدوارم هرچه زودتر این شرایط به پایان برسد و مردم ما به آرامش برسند. آرزوی همه ما صلح، امنیت و فرصتی برای نفس کشیدن است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.