دستگیری ۲ عامل شبکه‌های معاند در ساوه

همشهری آنلاین شنبه 08 فروردین 1405 - 10:10
فرماندهی انتظامی ساوه از دستگیری ۲ عامل وطن فروش و مرتبط با شبکه‌های معاند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ مجتبی جمالی اظهار کرد: با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی مأموران انتظامی شهرستان ساوه، ۲ عنصر خائن و مزدور که اقدام به تهیه تصاویر و فیلم از مناطق حساس کرده و آن‌ها را برای رسانه‌های معاند ارسال می‌کردند، شناسایی و در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

وی بیان کرد: همکاری مردم در شناسایی و گزارش موارد مشکوک، نقش مؤثری در حفظ امنیت و آرامش عمومی دارد و پلیس با اتکا به هوشیاری و همراهی مردمی، اجازه هیچ‌گونه فعالیت مخرب علیه امنیت ملی را نخواهد داد.

بر اساس ماده‌ چهار قانون تشدید مجازات جاسوسی و همکاری با رژیم صهیونیستی و کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی مصوب ۱۴۰۴، شخصی که اقدام به چنین عملی نماید مشمول مجازات حبس از ۲ تا پنج سال و انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی خواهد شد.

همچنین بر اساس نوع اطلاعات یا تصاویر یا فیلم‌های ارسال شده و شیوه عمل، این اقدام حتی ممکن است تحت عنوان جاسوسی شناخته شود و مطابق ماده یک قانون مذکور، مرتکب به مجازات اعدام و مصادره کلیه اموال محکوم شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.