به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد شیخ بهایی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان که در محل مصلی امام علی (ع) این شهر برگزار شد گفت: وحدت امت باید باقی بماند و از هر رنگ و نژاد و سلیقه و با هر طرز تفکر بین خودمان بین و در جلسات خصوصی اختلافات نظرات بررسی و حل کنیم و آنچه باید از کل توده ملت باید شنیده شود، صدای واحد است.
وی با بیان اینکه دشمن بر آن است تا اختلافات ما در دنیا علنی شود و بسیار تلاش و دروغ و جعل خبر می کند، باید مراقب باشیم در دام او نیافتیم افزود: در پیام رهبری معظم انقلاب بر وحدت بین مرد تاکید شده و مردم دید و بازدید و مراسم عروسی داشته باشند و اول از خانواده شهدا شروع کنند، چون ارکان ارتباط اجتماعی باید برقرار بماند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین مسئله جنگ است، بیان کرد: در تاریخ بشر چنین جنگی سابقه ندارد، جنگ بین حق و باطل فراوان بوده است، اما با این گستره مکانی و این تعداد نیرو در ۲ طرف و قدرت تخریب بالا سابقه ندارد.
خطیب جمعه کرمان افزود: در یک طرف نظام جمهوری اسلامی و محصولات آن و امت ها و نیروهای مقاومت و آزادی خواه و طرف دیگر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و زاده نامشروع آن صهیونیست ها هستند.
وی تصریح کرد: جنگ با یک حادثه عظیم شروع شد و آن شهادت قائد عظیمالشان و امام شهدا بود و سپس افراد فراوانی از مسئولان، نظامیان، مردم عادی و کودکان و مخصوصا دختران دبستانی مدرسه میناب به شهادت رسیدند و این جنگ کماکان ادامه دارد.
حجتالاسلام شیخ بهایی تاکید کرد: اولا خون مقدس رهبر معظم انقلاب چیزی نیست که ملت از آن بگذرد و تا مجازات کامل متجاوز و آن محو اسرائیل از صفحه روزگار و برچیده شدن بساط دخالت او در منطقه غرب آسیا و اخذ خسارات از متجاوزین و تخریب اموال به میزان خسارات وارده جنگ ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: پشتوانه این اهداف بعثت ملت است که از همان ابتدا به میدان آمد و احساس مسئولیت کرد و از همان هفته ای که کشور رهبر رسمی نداشت، ملت با حضور دائم در میادین و خیابانها و با پشتیبانی از رزمندگان بدون ذره ای احساس ضعف و ناتوانی قدرتمندانه جنگ را پیش می برد.
خطیب جمعه کرمان افزود: این جنگ از قصه ضربه در مقابل ضربه و چشم در برابر چشم گذشته و در جایگاه ضربه پی در پی و امواج خروشان موشکها و پهپادهای رسیده در هر موجی صدها پرتابه به سمت منافع آمریکا در منطقه پرتاب شده است.
وی تصریح کرد: البته دشمن دیوانگی به خرج داده و خساراتی وارد کرده است و انسان های عزیزی از ما گرفته و به مناطق بهداشتی و آموزشی و درمانی و دانشگاهی و مسکونی حمله کرده است، اما ذرهای سستی در اراده مردم ایجاد نکرده و مردم همچنان در صحنه هستند.
حجتالاسلام شیخ بهایی گفت: خداوند وقتی استقامت؛ فداکاری و پافشاری بر اهداف انقلاب اسلامی را دید، در حق ملت و رهبری عنایت کرد و از سلاله رهبر شهید، رهبری که در پرده خفا نگه داشته بود را به صحنه آورد و دل ها و قلبها را یک دفعه متوجه او کرد و ملت هماهنگ شدند و همه او را خواستند و به رهبری پذیرفتند.
وی خاطرنشان کرد: مساله صلح و جنگ طبق قانون اساسی و قانون الهی بعهده رهبر معظم انقلاب است و شناخت ایشان با مطالعه ۲ پیام ایشان به دست می آید و چهره ایشان را به امت نشان می دهد و ما بر اساس وظیفه اطاعت داریم.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: جامعیت پیامهای این بزرگوار، ما را به یاد پیامهای امام راحل و قائد شهید می اندازد که همهجانبه سرشار از لطف و محبت به مردم و سرشار از تواضع در محضر پرودگار و پر از دفت و ریزبینی نسبت به مسائل کشور و تعیین تکلیف برای مسئولان است.
وی با اشاره به تاکید بر اقتصاد مقاومتی در نامگذاری سال جدید از طرف رهبر انقلاب گفت: شعار سال در همان مسیری که رهبر شهید مطرح فرموده بودند نامگذاری شد و باید اقتصاد کشور قوی شود و نباید به انتظار ارتباطات خارجی بنشیند و حتما باید در شرایط مقاومت شکل بگیرد.
حجت الاسلام شیخ بهایی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی در شرایطی که دشمن شما را تحریم کرده و هر جا ببیند به منافع ما ضربه می زند، شما باید انرژیهای درون خود را زنده کنید، فکرها را به کار بیندازد و طرحهایی بیاورید که کشور را قوی کند.
وی تصریح کرد: کشور پر از سرمایه است، از نیروی انسانی متفکر و تحصیلکرده، بانوان شایسته، جوانان فرهیخته تا معادن و نفت و گاز و موقعیت سرزمینی که دهان دشمن را به آب انداخته و بی محابا میکوبد تا اینجا را به دست بگیرد و بخاطر همین نفت و موقعیت اساسی ایران در چهارراه دنیا است.
خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه باید توانایی های خود را کشف کنیم گفت: ۴۷ سال تحریم را تحمل کردیم و در رابطه با تنگه هرمز باید سخن امام راحل را عمل می کردیم، چرا بنشینیم و دشمن ما را تحریم کند، حالا ما دنیا را تحریم می کنیم تا مزه آن را بچشند گلوی اقتصادی دنیا در چنگ ما است و این قصه دیگر برگشت ندارد.
وی افزود: ما باید از اینجا کنترل خود بر منطقه را حفظ کنیم، زیرا تنگه و این سرزمین مال ما است و دیگران برای عبور باید حق ترانزیت بپردازند و هر کشوری با ما در جنگ است و یا حمایت میکند، نمی تواند از اینجا کشتی عبور دهد و دنیا به زحمت می افتد و این نتیجه کار خودش است چون از متجاوز حمایت می کند.












