اعتراف وزیر خارجه آمریکا به قدرت ایران در تنگه هرمز/ بازگشایی آن فقط دست ایرانی‌هاست

اقتصادنیوز جمعه 07 فروردین 1405 - 09:11
اقتصادنیوز:وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که این کشور قادر به بازگشایی تنگه هرمز نیست و بازگشایی آن فقط به تصمیم ایران وابسته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از تاس، مارکو روبیو وزیر امور خارجه آمریکا از پاسخ به سئوالی درباره احتمال عملیات نظامی آمریکا برای خارج کردن کنترل تنگه هرمز از دست ایران طفره رفت.

وی باز شدن تنگه هرمز را به اراده ایران در باز یا بسته نگه داشتن آن وابسته دانست و گفت: هر زمانی که ایران تهدید علیه کشتیرانی بین المللی را متوقف کند، تنگه هرمز باز خواهد شد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی، روز نهم اسفند ۱۴۰۴ (۲۸ فوریه ۲۰۲۶) با تجاوز به خاک ایران، آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و تعدادی از مقامات ارشد نظامی و مردم را به شهادت رساندند.

ایران در چارچوب حق قانونی خود برای دفاع مشروع، سرزمین های اشغالی و پایگاه های آمریکا در منطقه را هدف قرار داد و مانع عبور کشتی های وابسته به تل آویو و واشنگتن از تنگه هرمز شد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.