گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان درباره تحولات غرب آسیا

خبرگزاری مهر پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 22:00
وزیر امور خارجه ایران و وزیر امور خارجه قزاقستان، روز پنجشنبه در تماس تلفنی راجع به تحولات منطقه‌ غرب آسیا و پیامدهای تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و یرمِک کوشِربایِف وزیر امور خارجه قزاقستان، روز پنجشنبه در تماس تلفنی راجع به تحولات منطقه‌ غرب آسیا و پیامدهای تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تداوم عملیات دفاعی ایران علیه پایگاه‌ها و امکانات متجاوزان در کشورهای منطقه در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع، مسئولیت قانونی و اخلاقی همه کشورهای منطقه را برای جلوگیری از استفاده متجاوزان از قلمرو و امکانات آنها جهت اجرای اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران خاطرنشان کرد.

عراقچی با تشریح جنایات ارتکابی متجاوزان آمریکایی و صهیونیستی تصریح کرد: اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا در هدف قرار دادن بندر انزلی، امنیت و ثبات در دریای خزر را به طور حدی به خطر انداخته و ضروری است کشورهای ساحلی واکنشی یکپارچه و قاطع در برابر این اقدام جنایتکارانه و ناامن ساز داشته باشند.

وزیر امور خارجه قزاقستان با ابراز نگرانی از وضعیت موجود و تاکید بر ضرورت توقف هرچه سریع‌تر جنگ تحمیلی علیه ایران، آمادگی کشورش را برای نقش‌آفرینی در جهت کمک به بازگشت ثبات و امنیت به منطقه اعلام کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.