
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سیدعباس حسینی» در اظهار کرد: در پی بروز مشکل فنی در یکی از پستهای فوقتوزیع در شهرستان اشکذر، گروه عملیاتی برق منطقهای یزد با وجود شرایط حساس کشور، این پست را با حداقل نیرو از مدار خارج، تعمیر و در کوتاهترین زمان ممکن دوباره در مدار بهرهبرداری قرار دادند تا تأمین برق مشترکان خانگی و صنعتی بدون وقفه ادامه یابد.
وی افزود: این مشکل فنی به دنبال بروز نقص حرارتی در یکی از تجهیزات حساس پست فوقتوزیع صدوق روی داد که در صورت تداوم، میتوانست به آسیب گستردهتری منجر شود، بنابراین بلافاصله اقدامات اصلاحی برنامهریزی و هماهنگیهای لازم میان برق منطقهای، شرکت توزیع و صنایع انجام شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقهای یزد بیان کرد: به منظور رفع کامل عیب، ناچار شدیم پست را از مدار خارج کنیم که این اقدام با اجرای مانورهای لازم و مدیریت بار انجام شد تا کوچکترین اخلالی در تأمین برق مردم ایجاد نشود.
حسینی با اشاره به شرایط ویژه کشور و ضرورت حفظ آمادگی عملیاتی گفت: تعمیرات با حضور گروههای متخصص و با کمترین تعداد نیروهای عملیاتی انجام شد و خوشبختانه تیمهای فنی با سرعت بالا مشکل را برطرف کردند و پست در کوتاهترین زمان ممکن دوباره برقدار شد.
مدیرعامل برق منطقهای یزد تأکید کرد: حفظ پایداری شبکه در این مقطع زمانی، یک مسئولیت مهم و سنگین است و همکاران ما با تلاش مستمر شبانهروزی، اجازه نمیدهند مردم و صنایع کوچکترین اختلال را احساس کنند.