خدادادی: ۱۰۰ درصد اجاره‌بهای واحدهای تخریبی در کرمانشاه پرداخت شد

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 15:11
کرمانشاه- مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه از پرداخت کامل اجاره‌بهای واحدهای تخریبی خبر داد و گفت: بیش از ۹۰ درصد ارزیابی خسارات جنگ در استان انجام شده است.

شمس‌الله خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق آسیب‌دیده، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد ارزیابی‌های خسارت واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از جنگ آمریکایی-صهیونیستی در استان کرمانشاه به طور دقیق انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده افزود: ۱۰۰ درصد هزینه اجاره‌بهای این واحدها که به طور کامل تخریب شده‌اند و یا امکان سکونت در آن‌ها به هیچ وجه وجود ندارد، به مالکان آن‌ها در سطح استان کرمانشاه پرداخت شده است تا دغدغه‌ای برای اسکان موقت نداشته باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه همچنین به روند بازسازی آسیب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: با مشارکت و همراهی بسیار خوب مردم کرمانشاه، کار تعمیر ۸۰ درصد واحدهای آسیب‌دیده جزئی استان، مانند تعویض شیشه‌های شکسته منازل، به اتمام رسیده است.

خدادادی با بیان اینکه در سطح همه ۱۴ شهرستان استان ستادهای بازرسی و ارزیابی تشکیل شده است، توضیح داد: در کمترین زمان ممکن، کارشناسان این ستادها به بررسی، ارزیابی و ثبت دقیق اطلاعات و آمار خسارت‌های ناشی از حمله وحشیانه آمریکایی-صهیونیستی می‌پردازند. در همین خصوص، عملکرد بنیاد مسکن استان کرمانشاه به عنوان یک الگوی موفق کشوری معرفی شده است.

وی درباره دلایل باقی ماندن بخش کوچکی از ارزیابی‌ها اعلام کرد: همان‌طور که گفته شد بیش از ۹۰ درصد ارزیابی‌های خسارات در استان کرمانشاه انجام شده است و تنها در موارد معدودی به دلایل مختلف از جمله عدم حضور مالک در منزل، کار ارزیابی به تعویق افتاده است که کارشناسان ما حتماً در مراجعات بعدی برای ارزیابی به منازل این هم‌استانی‌ها مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در تشریح جلسه بررسی ارزیابی‌های انجام شده که به صورت وبیناری با حضور معاونان و مدیران شعب شهرستان‌ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان بنیاد مسکن استان از همان روز اول و با وجود استمرار بمباران‌ها، در مناطق آسیب‌دیده حاضر بودند. همزمان با تشکیل ستادهای بازسازی، کار ارزیابی میزان خسارت آغاز شد و خوشبختانه اکنون می‌توان روند ارزیابی‌ها را بسیار مثبت اعلام کرد.

خدادادی با اشاره مجدد به اینکه روش کاری بنیاد مسکن استان به یک الگوی موفق کشوری تبدیل شده است، تاکید کرد: مردم ما شایسته دریافت بهترین خدمات هستند؛ مردمی که همواره پای نظام ایستاده‌اند. این خصوصیت ارزشمند، بار مسئولیت ما را دوچندان کرده است تا تمام تلاش خود را به کار گیریم و پاسخگوی مطالبات به‌حق مردم آسیب‌دیده باشیم.

وی همچنین از نصب بنرهای اعلام خسارت در اماکن عمومی و اطلاع‌رسانی گسترده در سایت‌ها و کانال‌های خبری دارای مجوز خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان بنیاد مسکن با دقت بسیار زیاد، روند بررسی پرونده‌ها را به اتمام رسانده‌اند. هم‌اکنون ثبت اطلاعات در سامانه‌های مربوطه و تهیه گزارش‌های واحدهای ارزیابی‌شده به صورت پیوسته و شبانه‌روزی در حال انجام است.

این مسئول در پایان یادآور شد: این فرآیند به‌صورت مستمر و روزانه پیگیری می‌شود و کارشناسان بنیاد مسکن با روحیه‌ای جهادی و بدون تعطیلی در حال بررسی و ساماندهی پرونده‌ها هستند تا روند رسیدگی به خسارات و پیگیری امور آسیب‌دیدگان با سرعت و دقت هرچه بیشتری دنبال شود و مردم سریع‌تر به روال عادی زندگی بازگردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.