ایران: تنگه هرمز به روی کشتی‌ های غیرمتخاصم باز است

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 09:16

نمایندگی ایران در سازمان ملل عبور از تنگه هرمز را منحصر به کشتی‌های غیرمتخاصمی که در جنگ علیه ایران شرکت نکرده یا از آن حمایت نکرده‌اند، دانست.

امیرسعید ایروانی، نمایندگی ایران در سازمان ملل، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

کشتی‌های غیرمتخاصم، از جمله کشتی‌های متعلق به یا مرتبط با سایر کشورها، می‌توانند - مشروط بر اینکه در اقدامات تجاوزکارانه علیه ایران شرکت نکرده یا از آن‌ها حمایت نکنند و کاملاً از مقررات ایمنی و امنیتی اعلام شده پیروی کنند - با هماهنگی مقامات ذیصلاح ایرانی، از عبور ایمن از تنگه هرمز بهره‌مند شوند. 

 سید عباس عراقچی وزیر خارجه نیز روز سه شنبه اعلام کرد که تنگه هرمز بر روی شناورهای متعلق یا مرتبط با آمریکا و اسرائیل و هر طرف دیگری که به نوعی در تجاوز نظامی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران مشارکت یا معاونت داشته، بسته است، اما دیگر شناورها به منظور اطمینان از عبور ایمن با هماهنگی با مراجع صلاحیت‌دار ایران می‌توانند از این آبراهه عبور کنند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.