پایش سلامت سگ‌های زنده‌یاب امدادی

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 13:35
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از استقرار واحد سیار دامپزشکی (اتوکلینیک) در مرکز پشتیبانی هلال‌احمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن قضاتلو مدیرعامل این سازمان با اشاره به جنگ رمضان و تهاجم دشمنان صهیونیستی و آمریکایی به کشور، تصریح کرد: به دنبال نیاز مبرم به تیم‌های جست‌وجو در مناطق آسیب‌دیده ناشی از بمباران، اتوکلینیک حیوانات شهری سازمان مدیریت پسماند با هدف پشتیبانی و حفظ آمادگی عملیاتی سگ‌های زنده‌یاب، در محل استقرار نیروهای هلال‌احمر مستقر شد.

وی افزود: این واحد سیار با بهره‌گیری از پزشک متخصص دامپزشکی و تجهیزات کامل، مسئولیت چکاپ‌های دوره‌ای، درمان جراحات ناشی از ورود به آوار و ریکاوری سریع این حیوانات را بر عهده دارد تا فرآیند شناسایی و نجات مفقودین با حداکثر توان ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، قضاتلو در پایان با تأکید بر لزوم ارتقای توانمندی تیم‌های عملیاتی در مدیریت بحران، اظهار کرد: حضور سیار این کلینیک برای پشتیبانی، با کاهش زمان بازپروری و تضمین سلامت جسمانی سگ‌های جست‌وجوگر، نقش کلیدی در سرپا نگه داشتن این بازوهای امدادی ایفا می‌کند. بطوریکه این هم‌افزایی میان شهرداری و هلال‌احمر، علاوه بر ارتقای کیفیت عملیات‌ امداد و نجات در مناطق تخریب‌شده، ضامن استمرار فعالیت کمکی سگ‌های زنده‌یاب در شرایط سخت بحرانی است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.