تعطیلی یک داروخانه متخلف در پی تشدید نظارت‌های دارویی در شیراز

خبرگزاری مهر سه شنبه 04 فروردین 1405 - 10:24
شیراز-معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعطیلی یک داروخانه متخلف در پی تشدید نظارت‌های دارویی در در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،محمدجواد خشنود از تعطیلی یک داروخانه متخلف در پی تشدید نظارت‌های دارویی در شیراز خبر داد. گفت: داروخانه به عنوان یک نهاد سلامت‌محور، ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های ابلاغی است و هرگونه انحراف از این قوانین، مستقیم با جان و سلامت مردم در ارتباط است.

وی با بیان اینکه در پی گزارش‌های واصله و بررسی‌های نامحسوس، مشخص شد این داروخانه در غیاب مسوول فنی اقدام به فعالیت داشته است، تصریح کرد: حضور مسوول فنی صرفاً یک الزام اداری نیست، بلکه ضامن صحت تحویل دارو و ارائه مشاوره‌های حیاتی به بیمار است.

دکتر خشنود همچنین به موضوع حساس فروش خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از تخلفات جدی این واحد که بدون حضور مسوول فنی انجام می شد، فروش انواع آنتی‌بیوتیک بدون نسخه پزشک بود، همچنین اخذ تعرفه حق فنی در غیاب داروساز، مصداق بارز تخلف مالی و تضییع حقوق مصرف‌کننده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان با بیان اینکه بازرسی‌های سرزده در ایام نوروز و روزهای تعطیل بیش از پیش ادامه دارد، گفت: داروخانه ها صرفا در حضور مسوول فنی واحد شرایط اجازه فعالیت دارند و هر گونه تخطی از این مهم، خلاف قانون بوده و بلافاصله بایستی داروخانه تعطیل گردد.‌

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.