به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن استارمر نخست وزیر انگلیس پس از نشست شرایط اضطراری با اعضای دولت موسوم به کبرا گفت: «این جنگ ما نیست و ما به این جنگ کشیده نمیشویم»
به نوشته رسانههای انگلیس در کمیته ارتباطات مجلس عوام درباره قوانین بینالمللی و نظم جهانی مبتنی بر قوانین سوال شد که استارمر در پاسخ گفت: «برای هر اقدام بریتانیا، باید مبنای قانونی و یک برنامه عملی و سنجیده وجود داشته باشد و به همین دلیل است که ما به حملات تهاجمی اولیه نپیوستیم».
وی افزود: «به همین دلیل است که ما از طرف خودمان [و]با متحدانمان در منطقه، اقدام دفاعی، دفاع جمعی از خود، برای دفع موشکهایی که از ایران میآیند، انجام دادیم.»
استارمر همچنین با بیان اینکه متوجه هستم که انتقادهای ترامپ برای اعمال فشار بر من است، هشدار داد که باید از «آرامش کاذب» درباره «پایان سریع» جنگ ایران خودداری شود.
دولت انگلیس همچنین گفت اجازه نخواهد داد که پایگاههای آمریکا برای حمله به سایتهای برق ایران استفاده شود.
این در حالی است که فعالان حزب جنگ در انگلیس مستنداتی به دست آوردهاند که هواپماهای بی یک و بی ۵۲ امریکا در پایگاه مشترکشان در گلاستر شایر انگلیس به نام فرفورد با بمبهای یک تنی در این پایگاه مسلح میشوند. امریکا و اسراییل با اینگونه بمبها ایران را بمباران میکنند.
جرمی کوربین نماینده مستقل مجلس و رهبر حزب شما پیشتر همراهی دولت این کشور با امریکا را در بمباران مناطق غیرنظامی ایران به باد انتقاد گرفت و گفت: این حرف که انگلیس فقط در حد امور دفاعی این جنگ دخالت دارد بی معنی است. بمبافکنهای آمریکایی از پایگاههای آمریکا در بریتانیا از جمله فرفورد، سوخت و بمب دریافت میکنند تا ایران را بمباران کنند. این وضعیت باید متوقف شود.