بازار نفت منتظر ناوهای ترامپ نمی‌ماند

افکار نیوز شنبه 01 فروردین 1405 - 19:16
ترامپ به ارسال ناوی به غرب آسیا امید بسته است که تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید تا اواخر فروردین به خلیج فارس نخواهد رسید و این یعنی قیمت نفت بالاتر می‌رود.

 رسانه‌ها و مقامات آمریکایی از اعزام ناو یو‌اس‌اس باکسر (USS Boxer) از پایگاه سن‌دیگو آمریکا و به سوی غرب آسیا خبر می‌دهند.ناوی که بخشی از یک یگان مستقل نیروهای نفتگدار دریایی آمریکاست که گفته می‌شود، برای عملیات‌های سریع، ضربتی و اشغال موقت نقاط حساس یا جزیره‌ای طراحی شده است و این بدان معناست که ظاهرا واشنگتن برای سناریوهایی مثل باز کردن تنگه هرمز آماده می‌شود.

اما تحلیلگر ارشد بلومبرگ، خاویر بلاس، می‌گوید، با فرض اینکه ناو یو‌اس‌اس باکسر به سمت خاورمیانه حرکت می‌کند و با توجه به اینکه تنها سه روز پیش سن‌دیگو را ترک کرده تا اواسط آوریل (هفته پایانی فروردین) به خلیج فارس نخواهد رسید.

بلاس توضیح می‌دهد، اگر این نیروهای کمکی قرار است برای بازگشایی تنگه هرمز استفاده شوند، بازار نفت باید مدت بسیار طولانی منتظر بماند. نکته قابل‌توجه اینجاست که در همین مدت ۲۲ روز گذشته از حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و بسته شدن تنگه هرمز، قیمت انواع نفت خاورمیانه از ۱۵۰ دلار بالاتر رفته و شاخص نفت عمان ۲۰۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

قیمت نفت برنت هم بنا بر گفته تحلیلگران بازار انرژی، باوجود مداخله آمریکا در بازار مشتقه نفت، در مرز ۱۱۳ دلار به کار در بازارهای جهانی پایان داده است. حالا اگر سه هفته دیگر بازار نفت باید منتظر بماند تا شاید نیروهای آمریکایی بتوانند تنگه هرمز را باز کنند، قیمت نفت به چند دلار در هر بشکه خواهد رسید؟

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.