تاکید کره جنوبی بر رایزنی با ایران درباره تنگه هرمز

الف شنبه 01 فروردین 1405 - 16:22
در شرایطی که جمهوری اسلامی برای تسهیل عبور و مرور کشتی‌های کشورهای غیرمتخاصم اعلام آمادگی کرده، وزارت امور خارجه کره جنوبی بر رایزنی با ایران برای تسهیل تردد از تنگه هرمز تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از ریانووستی، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: امنیت مسیرهای دریایی را با کمک همه کشورها از جمله ایران تامین می‌کنیم.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی آمده است: سئول موضوع امنیت مسیرهای دریایی را با همه کشورهای مربوطه از جمله تهران مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و قصد دارد برای عادی‌سازی هرچه سریعتر شبکه لجستیک دریایی جهانی، همچنان همکاری نزدیکی با جامعه بین‌المللی داشته باشد.

پیشتر، خبرگزاری رسمی کره جنوبی از مذاکره دولت این کشور با ایران درباره تنگه هرمز خبر داده بود.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: در حال مذاکره با چندین کشور از جمله ایران هستیم تا وضعیت در تنگه هرمز را بهبود بخشیم.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با خبرگزاری کیودو ژاپن با بیان اینکه جنگ به ایران تحمیل و حین مذاکره با ایالات متحده به ما حمله شد، افزود: تنگه هرمز را نبسته‌ایم. از نظر ما این تنگه باز است و فقط برای کشتی‌های متعلق به دشمنانمان، کشورهایی که به ما حمله می‌کنند، بسته است.

 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.