اتحادیه بین‌المللی وکلا تجاوز آمریکا و اسرائیل به ایران را محکوم کرد

خبرگزاری مهر شنبه 01 فروردین 1405 - 15:38
اتحادیه بین‌المللی وکلا (UIA) در پاریس با صدور بیانیه‌ای تجاوز آمریکایی ـ صهیونیستی به ایران را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای موضع‌گیری و محکومیت بین‌المللی تجاوز آمریکایی ـ صهیونیستی به کشورمان، اتحادیه بین‌المللی وکلا (UIA) در پاریس با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت این تجاوز نگرانی عمیق خود را در پی تجاوز به ایران ابراز نمود.

در این بیانیه تأکید شده است: این حمله به‌خلاف اصول بنیادین حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است و مصداق ممنوعیت توسل به زور در روابط بین‌الملل است.

اتحادیه از موضع دبیرکل سازمان ملل مبنی بر توقف فوری این تجاوز حمایت نموده و معتقد است هیچ جایگزین معتبری برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافات بین‌المللی مطابق با حقوق بین‌الملل وفق بند ۱ ماده ۳۳ وجود ندارد.

لازم به ذکر است: اتحادیه بین‌المللی وکلا (UIA) یک نهاد بین‌المللی حقوقی و صنفی وکلاست که در سال ۱۹۲۷ تأسیس شده است و اکنون در ۱۱۰ کشور جهان بیش از دو میلیون عضو دارد.

این نهاد به توسعه حرفه‌ای، آموزش، ترویج حاکمیت قانون، دفاع از استقلال و آزادی وکلا در سراسر جهان و نیز تقویت روابط حرفه‌ای میان اعضا می‌پردازد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.