به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام خداداد رضایی در خطبههای نماز جمعه آبپخش با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خداوند توفیق نشستن بر سر سفره پربرکت این ماه را عطا کرد و هر اندازه که از آن بهره بردهایم، به فطرت اولیه خود نزدیکتر شدهایم.
وی افزود: هر مقدار که اصول روزهداری را رعایت کرده باشیم، به همان میزان پاکی حاصل شده و شباهت بیشتری به اولیای الهی پیدا کردهایم. روزهداری صحیح انسان را در مسیر ولایت الهی قرار میدهد و میتواند مایه نجات معنوی باشد.
امام جمعه آبپخش به پیام اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در این پیام بهطور مکرر بر جایگاه مردم تأکید کردهاند و این تکرار نشان میدهد که آحاد جامعه باید به وظایف خود بهدرستی عمل کنند.
رضایی افزود: در ۴۷ سال گذشته مردم بارها با ایستادگی خود امتحان دادهاند و محور حرکت انقلاب، مردمباوری و تکیه بر مردم بوده است.
وی تصریح کرد: وظیفه ما این است که همچون گذشته با تمام توان در صحنه حضور داشته باشیم و از انقلاب و نظام حمایت کنیم تا آن را به محضر حضرت ولیعصر تقدیم کنیم. مردم همواره پای کار هستند و با عزم راسخ از ارزشها دفاع خواهند کرد.
رضایی در توصیه به مسئولان گفت: بنا بر تعابیر رهبر انقلاب، مسئولان خادمان مردماند و نباید در انجام وظایف کوتاهی کنند. هر روز تشییع شهدا یادآور مسئولیتهای سنگین مدیران است و مسائل داخلی کشور نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی درباره زکات فطره گفت: قوت غالب میتواند گندم، برنج یا خرما باشد و مبنای محاسبه به ترتیب سه کیلو گندم، سه کیلو برنج یا ۴۵۰ گرم خرماست. به گفته او، کمک بیشتر به نیازمندان موجب لطف افزونتر الهی خواهد شد.
امام جمعه آبپخش اعلام کرد: نماز عید فطر فردا ساعت ۶ صبح در ابتدای خیابان شهید سلیمانی برگزار میشود و در صورت بارندگی مراسم در حسینیه حضرت علیاکبر واقع در محله بهرمآباد اقامه خواهد شد.












