اواخر دیماه «سامانه جامع روابط کار» از دسترس خارج و اطلاعات بسیاری از پروندهها حذف شد؛ پیرو این اتفاق اکنون سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار درباره بیمه بیکاری بخشنامه جدیدی صادر کردند؛ طبق دستورالعمل جدید، فرجه ۳۰ روزه برای درخواست بیمه بیکاری حذف شده است.
طبق دستورالعمل مشترک تأمین اجتماعی و وزارت کار و براساس بخشنامه صادره در تشکیل پرونده فیزیکی بیمه بیکاری، برای متقاضیانی که از تاریخ ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ لغایت ۱۵ آذر ۱۴۰۴ بیکار شدهاند، رعایت فرجه ۳۰ روزه الزامی نیست.
متن این بخشنامه به این شرح است:
«باتوجه به اختلال به وجود آمده در سامانه جامع روابط کار، و بروز مشکلات متعدد برای متقاضیان درخواست بیمه بیکاری و عدم امکان دسترسی به اطلاعات سامانه، لذا مقرر گردید:
متقاضیانی که تاریخ وقوع بیکاری آنها قبل از ۱۵ آذر ۱۴۰۴ است در زمان تشکیل پرونده فیزیکی، رعایت فرجه ۳۰ روزه (مقرر در قانون بیمه بیکاری) الزامی نیست و از شمول بند «ب» ماده ۶ قانون بیمه بیکاری مستثنی است. در ضمن مدت اعتبار این دستورالعمل تا پایان ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ است.»
