فعال‌سازی سهمیه واردات طلا برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصنوعات

صدا و سیما پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 01:27
سامانه جامع تجارت از فعال‌سازی سهمیه جدیدی برای واردات طلا ویژه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصنوعات طلا خبر داد.

فعال‌سازی سهمیه واردات طلا برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصنوعات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سامانه جامع تجارت اعلام کرد در راستای اجرای بندهای ۴ و ۵ دستورالعمل ثبت‌سفارش‌های ارزی و با هدف تسهیل فرآیند رفع تعهد ارزی تولیدکنندگان و صادرکنندگان مصنوعات طلا، سهمیه‌ای با عنوان «واردات طلا از محل صادرات طلا و مصنوعات» در این سامانه فعال شده است.

بر اساس این اطلاعیه، میزان سهمیه هر متقاضی توسط مرکز نوآوری، هوشمندسازی و امنیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس استعلام از بانک مرکزی درباره میزان تعهد رفع‌نشده طلا برای هر شخص تعیین و در سامانه اعمال می‌شود. این فرآیند از طریق مکاتبه رسمی با بانک مرکزی انجام خواهد شد.

همچنین اعلام شده است پرونده‌های ثبت‌سفارش مربوط به تعرفه طلا که پیش از اجرای این طرح ثبت شده‌اند، همچنان در همان حوزه‌های قبلی به روند ثبت سفارش خود ادامه خواهند داد.

سامانه جامع تجارت تأکید کرده است که برای سهمیه جدید «واردات طلا از محل صادرات طلا و مصنوعات»، هیچ‌گونه استثنا یا معافیتی در نظر گرفته نشده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.