رحمانی: مراجعه‌کنندگان نایسر سنندج با علائم گوارشی سرپایی مداوا شدند

خبرگزاری مهر چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 15:55
سنندج- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: بدنبال مراجعه تعدادی از اهالی محدوده نایسر سنندج با علائم گوارشی، تمامی افراد پس از ویزیت و درمان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

خالد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگرانی مردم از آلودگی آب شرب سنندج و مراجعه تعدادی از اهالی نایسر شهر سنندج اظهار کرد: از شب گذشته تعدادی از اهالی محدوده ناحیه منفصل شهری نایسر با علایم گوارشی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که پس از ویزیت و درمان سرپایی ترخیص شدند.

وی افزود: بلافاصله بررسی میدانی توسط تیم های بهداشتی به همراه مدیران و کارشناسان اداره آب و فاضلاب به عمل آمد و نمونه گیری از آب شرب و نمونه‌هایی از تعدادی از بیماران برای بررسی‌های تخصصی انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون شواهد قطعی مبنی بر آلودگی آب محرز نشده ولی در راستای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا و تا زمان مشخص شدن نتایج بررسی‌ها از خانوارهایی که دارای بیماران با علایم گوارشی هستند درخواست می شود نسبت به رعایت موارد بهداشتی اقدام کنند.

رحمانی از این خانواده‌ها درخواست کرد ضمن استفاده از آب جوشیده سرد شده مخصوصا برای کودکان زیر 5 سال، مرتب دست‌ها را با آب و صابون شستشو دهند و سبزیجات و میوه جات را قبل از مصرف ضدعفونی نمایند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون موارد شدید بیماری که منجر به بستری در بخش های بیمارستانی شده باشد گزارش نشده است و بیشتر موارد به صورت سرپایی در اورژانس درمان شده‌اند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.