رایزنی وزیران خارجه عراق و انگلیس درباره جنگ در منطقه

عصر ایران دوشنبه 25 اسفند 1404 - 19:06
«فواد حسین»، وزیر خارجه عراق و «ایوت کوپر»، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه تلفنی درباره تنش‌های کنونی در منطقه در پی جنگ و پیامدهای آن بر عراق و کشورهای همجوار گفت‌وگو کردند.

وزیران خارجه عراق و انگلیس طی تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه، جنگ در آن و پیامدهای آن بر کشورهای منطقه رایزنی کردند.

به گزارش ایسنا، «فواد حسین»، وزیر خارجه عراق و «ایوت کوپر»، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه تلفنی درباره تنش‌های کنونی در منطقه در پی جنگ و پیامدهای آن بر عراق و کشورهای همجوار گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه انگلیس ضمن تاکید بر حمایت کشورش و همبستگی با ملت عراق توضیح داد که سیاست انگلیس عدم ورود مستقیم به جنگ است.

وی نسبت به تداوم حملات داخلی به برخی مناطق در عراق ابراز نگرانی، و بر اهمیت تحقق امنیت و ثبات در این کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق نیز بر لزوم توقف همه حملات به اراضی عراق تاکید و اشاره کرد که تداوم جنگ بدون اهداف واضح شده و گسترش آن منجر به بی‌ثباتی در سراسر منطقه می‌شود چرا که درگیری منحصر به یک یا دو کشور نیست.

وزیر خارجه عراق گفت که تداوم جنگ منجر به بحران‌های دیگر و تشدید بحران انرژی و افزایش قیمت آن می‌شود.

وی افزود که عراق با چالش‌های بسیاری در صادرات نفت از طریق بنادر خود در پی عملیات نظامی در تنگه هرمز مواجه است.

فواد حسین با تاکید بر اینکه تمرکز هم اکنون باید بر ایجاد سازوکارهایی برای پایان جنگ باشد تاکید کرد که راه حل فوری دستیابی به آتش بس است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.