حملات به مراکز درمانی جنایت جنگی است

صدا و سیما دوشنبه 25 اسفند 1404 - 14:47
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به دبیرکل نوشت: حملات آمریکا و اسرائیل به مراکز درمانی جنایت جنگی است؛ خواستار مجازات و غرامت هستیم.

نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران به دبیرکل سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نامه محمد رئیس زاده، رئیس کل نظام پزشکی ایران آمده است:

ریاست محترم سازمان جهانی بهداشت

جناب آقای دکتر تدروس آدهانوم

با سلام
توییت اخیر شما در خصوص جنایت جنگی نامیدن حملات به مراکز درمانی و کادر بهداشت و درمان ایران را مشاهده کردم. از این ابراز نظر سپاسگزارم، اما لازم است به اطلاع برسانم که از ابتدای جنگ رمضان تاکنون، برخلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی و اصول انسانی، و با نهایت وقاحت، بیش از ۲۰ بیمارستان، مرکز درمانی و پایگاه اورژانس کشور من مورد هجوم رژیم‌های متجاوز آمریکا و صهیونیست قرار گرفته است. در نتیجه این حملات تاکنون ۵ پزشک، ۱ داروساز، ۳ پرستار، ۳ تکنسین اورژانس و ۳ نفر از پرسنل بهداشت و درمان حین ارایه خدمات به شهادت رسیده‌اند.

همچنین، انبار دارویی شیرخشک، دارو‌های بیماران MS و دارو‌های بیماران صعب‌العلاج مورد اصابت قرار گرفت و نابود شد. تجهیزات بیمارستانی و لوازم مصرفی مورد نیاز بیماران نیز در حجم وسیعی آسیب دیده است. حال، آیا در مقابل این حجم از وحشی‌گری‌ها و اقدامات ضد انسانی، صرف ابراز تأسف شما به عنوان دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) مرهمی بر خسارات ودرد‌های حوزه بهداشت و درمان کشور ما خواهد بود؟

اینجانب صراحتاً انتظار دارم برای ایفای وظایف قانونی و عملی خود اقدام فرمایید. کمترین اقدام در این راستا، اتخاذ تدابیر تنبیهی بازدارنده علیه رژیم‌های متجاوز در حوزه بهداشت و درمان و پیگیری دریافت غرامت برای خسارات وارده به مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی و دارویی می‌باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.