ممنوعیت حمل چوب در ایام نوروز؛ نظارت بر مجرمان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی

صدا و سیما دوشنبه 25 اسفند 1404 - 11:37
دادستان مرکز استان گلستان از ممنوعیت حمل چوب برای پیشگیری از قاچاق چوب در ایام نوروز خبر داد.

ممنوعیت حمل چوب در ایام نوروز؛ نظارت بر مجرمان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی رزاقی نژاد دادستان مرکز استان گلستان گفت: برای پیشگیری از قاچاق چوب، از ۲۷ اسفند ۱۴۰۴ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۵ حمل و انتقال هرگونه بار چوب و سایر محصولات و محمولات جنگلی و مرتعی در سطح استان و خروج آن از استان ممنوع است.

دادستان مرکز استان گلستان افزود: پلیس راهور، نیروی انتظامی و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان موظف به همکاری با ادارات منابع طبیعی هستند.

رزاقی‌نژاد گفت: ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها نیز مکلف شده‌اند، اسامی افرادی را که به‌صورت حرفه‌ای و سازمان‌یافته اقدام به تخریب، تصرف و تعرض به منابع ملی و طبیعی می‌کنند به دادستان‌ها اعلام کنند تا تحت نظر قرار گیرند.

وی افزود: در زمینه صیانت از منابع جنگلی استان، با نظارت دادستان ها، گشت‌های مشترک بازرسی اداره منابع طبیعی با همکاری تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی تشکیل و مکلف شده‌اند با اجرای طرح‌های مشترک، از مراکز خرید و فروش چوب بازرسی و با متخلفان برخورد کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.