رایزنی تلفنی وزرای خارجه قطر و عربستان برای مهار تنش‌ در منطقه‌

عصر ایران دوشنبه 25 اسفند 1404 - 03:46
زارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای جزئیات مکالمه تلفنی میان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان، همتای عربستانی وی را تشریح کرد.

در شرایطی که نگرانی‌ها نسبت به افزایش بی‌ثباتی در خاورمیانه به دلیل اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی افزایش یافته است، وزرای خارجه قطر و عربستان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم توقف فوری اقدامات تحریک‌آمیز و اولویت‌بندی «زبان عقل» در روابط بین‌الملل تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای جزئیات مکالمه تلفنی میان محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه این کشور و فیصل بن فرحان، همتای عربستانی وی را تشریح کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، در این تماس که با محوریت بررسی تشدید تنش‌ها در منطقه انجام شد، طرفین بر ضرورت توقف فوری هرگونه اقدام تنش‌زا و بازگشت به میز گفت‌وگو تاکید کردند.

دو دیپلمات ارشد عربی در ادامه این گفت‌وگو، بر اهمیت تقویت هماهنگی میان کشورهای عربی برای مقابله موثر با چالش‌های کنونی و تلاش مشترک جهت مهار بحران با هدف حفظ امنیت و ثبات منطقه توافق کردند.

وزارت خارجه قطر در ادامه اعلام کرد که آل ثانی و بن فرحان همچنین بر اولویت‌ دادن به «زبان عقل» در روابط بین‌الملل به جای جنگ و زبان زور تاکید کردند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.