خروج ۱۷۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی ناسالم از چرخه مصرف

صدا و سیما یکشنبه 24 اسفند 1404 - 12:02
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اجرای گسترده برنامه‌های نظارتی بهداشت محیط در کشور خبر داد.
خروج ۱۷۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی ناسالم از چرخه مصرف
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهندس محسن فرهادی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آمار تجمیعی فعالیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این بازه زمانی اظهار کرد: در این مدت ۲۰۸ هزار و ۲۱۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۵۴ هزار و ۶۲۷ مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده است.
 
وی افزود: همچنین ۲۲۸ هزار و ۹۴۴ مورد سنجش پرتابل از سطوح و مواد غذایی و ۱۷۶ هزار و ۷۶۸ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در سطح کشور انجام شده که نقش مهمی در ارتقای ایمنی و سلامت مواد غذایی و منابع آب دارد.
 
فرهادی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کنترل مواد غذایی ناسالم گفت: در این مدت ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ کیلوگرم یا لیتر مواد غذایی ناسالم از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.
 
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: در همین بازه زمانی ۱۴ هزار و ۸۰۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی و ۳ هزار و ۲۲۰ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام شده و ۲۴ مورد طغیان بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی درباره اقدامات ویژه در حوزه حوادث نیز بیان کرد: در این مدت ۵ مورد اقدام ویژه در حوادث شیمیایی انجام شده و موردی از حوادث پرتویی گزارش نشده است.
 
فرهادی در پایان با اشاره به برخورد با مراکز متخلف تصریح کرد: در نتیجه این نظارت‌ها، یک هزار و ۶۲۲ مرکز و اماکن متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۲۲۹ مرکز نیز تعطیل شده‌اند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.