تقریبا اغلب تحلیلگران و رسانه های غربی اذعان دارند که در بحبوحه جنگ جاری هیچ نشانه ای از فروپاشی نظام سیاسی در ایران مشاهده نمی شود و ایران قوی تر و منسجم تر از قبل نیز شده است. ایران اکنون در کنار متحدان خود بر شدت حملات علیه مواضع دشمنان در سرتاسر منطقه افزوده و در عین حال حاکم بلامنازع تنگه هرمز نیز هست و در صحنه داخلی نیز مردم با جدیت از کشور خود دفاع می کنند.
در این نقطه برخی تحلیلگران و حتی مقام های غربی از پلن B حرف می زنند که اشاره به حمله تجزیه طلبان از غرب کشورمان به ایران دارد و در عین حال احتمال حمله نظامی زمینی آمریکا از جنوب به ایران را نیز مطرح می کند. این در حالی است که این دو سناریو از همین حالا شکست خورده است. دو دلیل عمده نیز این رابطه قابل ذکر است.
اول اینکه ورود زمینی تجزیه طلبان و یا نظامیان متخاصم به حریم کشورمان عملا به معنای گرفتار شدن در باتلاق است و تلفات قابل توجهی را به آن ها تحمیل خواهد کرد. از یاد نبریم که ایران هنوز از ظرفیت های نیروی زمینی خود بهره نبرده است. کثرت و تنوع ظرفیت های نیروی زمینی ایران چه در ارتش و چه سپاه؛ برای هر دشمن متجاوزی یک کابوس تمام عیار است.
نکته دوم اینکه تجاوز زمینی به خاک ایران ملت این کشور را ده ها برابر متحد تر از وضعیت کنونی خواهد کرد. معادله ای که به شدت برای ایران قدرت ساز است و احتمال شکست قاطع دشمنان در میدان را به شدت افزایش می دهد. اساسا همین وحدت و انسجام ملی در ایران است که سبب شده آشوب طلبان مورد حمایت آمریکا و اسراییل نتوانند هیچ حرکتی در داخل کشورمان علیه ایران انجام دهند. از این رو بیراه نیست اگر بگوییم پلن B دشمنان علیه ایران با یک شکست زودرس رو به رو شده است.