پروپاگاندای جنگی کاخ سفید با سوء استفاده از انیمه‌ ژاپنی

همشهری آنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 21:00
استفاده بی‌اجازه از تصاویری از انیمه "یوگی او"، توسط حساب کاربری کاخ سفید در شبکه ایکس، با انتقاد جدی مالکان معنوی این اثر مواجه شد.

همشهری آنلاین: کاخ سفید به تازگی در صفحات فضای مجازی خود تصاویر مونتاژ شده‌ای از فیلم‌ها، سریال‌ها، بازی‌های کامپیوتری و انیمیشن‌ها را در ترکیب با تصاویر واقعی از اقدامات جنگی آمریکا منتشر کرده که واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش رجیستر؛ در یکی از این موارد، ویدئویی ۴۲ ثانیه‌ای در ششم مارس در حساب کاربری ایکس کاخ سفید منتشر شد که در یک ثانیه از آن، شخصیت سریال یو گی او به نام یوگی موتو فریاد می زد: «حالا تمامش کن».
پس از این یک ثانیه، تصاویری از محل اقامت رئیس جمهور آمریکا همراه آهنگی از بازی کامپیوتری مورتال کمبت پخش شد.
این ویدئو «عدالت به سبک آمریکایی» نام داشت و بخش هایی از فیلم های تاپ گان، تروپیک تاندر و سریال های مختلف از جمله برکینگ بد در آن استفاده شده است.
سازندگان انیمه ژاپنی از این اقدام و همچنین تبدیل بسیاری از محصولات سرگرمی به پروپاگاندای آمریکا ابراز نارضایتی کردند.
آنها در ایکس نوشتند: ما متوجه پستی در حساب رسمی ایکس کاخ سفید شدیم که از تصاویر سریال انیمه یو گی او در آن استفاده شده است. این اقدام بدون اجازه صاحبان حقوق این سریال انجام شده است. به این معنا که هیچ یک از افراد مرتبط با انیمه در این ماجرا دخالت نداشته اند و مالکان معنوی آن مجوزی برای استفاده از این اثر صادر نکرده‌اند.
این استراتژی شبکه اجتماعی کاخ سفید در پنجم مارس و یک روز پس از آن آغاز شد که تصاویر طبقه‌بندی نشده‌ای از تجهیزات جنگی به کار گرفته شده علیه ایران منتشر شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.