سالمندان تنهای پرخطر منتظر تماس باشند!

همشهری آنلاین شنبه 23 اسفند 1404 - 19:36
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از آغاز طرح تماس با سالمندان تنهای پرخطر در شهر تهران خبر داد و گفت: منظور از سالمندان تنهای پرخطر، سالمندان تنهایی هستند که دارای چند بیماری هستند.

به گزارش همشهری آنلاین مجید فولادیان افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۰ هزار سالمند تنهای پرخطر در کشور وجود دارد که ما شروع به پیدا کردن و تماس با آنها کرده ایم و نمی‌دانیم دقیقا چه تعداد از آنها در شهر تهران ساکن هستند اما برآورد می‌شود یک پنجم آنها ساکن تهران باشند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون صدها تماس با این سالمندان گرفته شده تا نیازها، مسائل و دغدغه‌های آنها را بشنویم و پس از آن مشکلات آنها را پوشش دهیم و خدمات رسانی کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور اظهار داشت: مهمترین دغدغه سالمندان تنهای پرخطر براساس تماس های تلفنی، تاکنون اضطراب از جنگ بوده است. مثلا از فرزندان خود دور هستند و نمی‌دانند جنگ کی تمام می شود و نگران خانواده خود هستند. برخی از آنها نگرانی هایی هم از بابت کمبود دارو دارند.

فولادیان افزود: مشکلات سالمندان تنهای پرخطر تقسیم‌بندی شده است و با کمک شهرداری تهران مشکلات احصا خواهد شد. کسانی که با سالمندان تنهای پرخطر تماس می گیرند از نیروهای متخصص و مددکار هستند و مشکلات این سالمندان به سازمان های متولی ارجاع داده خواهد شد.

وی در ادامه از تشکیل ستاد بین دستگاهی از جمله دستگاه های شهرداری، وزارت بهداشت، سازمان‌های متولی رفاه و بهزیستی به عنوان نهاد تنظیم‌گر خبر داد و گفت: مشکلات هر سالمند تنهای پرخطر به یکی از این دستگاه ها ارجاع می شود تا برطرف شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.