محسن رضایی: تنگه هرمز باز نخواهد شد/ آمریکا عامل ناامنی منطقه

مشرق نیوز شنبه 23 اسفند 1404 - 14:20
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه تنگه هرمز باز نخواهد شد، گفت: حضور آمریکا در خلیج فارس عامل اصلی ناامنی‌های ۵۰ سال اخیر است بدون خروج آمریکا از خلیج فارس امکان برقراری امنیت وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سرلشکر محسن رضایی روز شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۴ در مراسم تشییع پیکر شهید دریادار سالار شمخانی در رابطه با آتش بس و بستن تنگه هرمز توسط ایران گفت: تنگه هرمز باز نخواهد شد و هیچ ناو آمریکایی حق ورود به خلیج فارس را ندارد.

سرلشکر رضایی افزود: حضور آمریکا در خلیج فارس عامل اصلی ناامنی‌های ۵۰ سال اخیر است و بدون خروج آمریکا از خلیج فارس و کنترل تنگه هرمز به دست خود کشورهای منطقه و به ویژه ایران و کشور عمان که دو طرف تنگه هستیم امکان نداره امنیت به وجود بیاید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه پایان جنگ در دست خود ما است، اظهار داشت: زمانی به پایان جنگ نگاه می‌کنیم که اولاً تمام خسارات های خود را از آمریکا بگیریم ثانیاً به یک تضمین صد در صدی از امنیت آینده برسیم که البته آن هم بدون خروج آمریکا از خلیج فارس امکان‌پذیر نیست بنابراین شرط دوم خروج آمریکا از خلیج فارس است.

مراسم تشییع پیکر دریاسالار شهید علی شمخانی دبیر شورای عالی دفاع با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و مردم تهران امروز شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۴ برگزار شد. پیکر دریاسالار شهید علی شمخانی بعدازظهر امروز در جوار مرقد امامزاده صالح تهران به خاک سپرده می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.