
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخشنامه «تمدید پروانههای موسسات پزشکی» معاونت درمان وزارت بهداشت را به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.
در این بخشنامه که به امضای سیدسجاد رضوی معاون درمان وزارت بهداشت رسیده، آمده است: با عنایت به شرایط خاص کشور و در راستای خدمات رسانی هرچه بهتر و ضرورت آمادگی حوزه درمان جهت ایفای نقش موثر و تامین خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز به هموطنان به خصوص مصدومین و مجروحین حادثههای احتمالی و با توجه به در نظر گرفتن تسهیلات لازم در جهت رفع موانع فعالیت موسسات پزشکی و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در زمینه عدم تمدید پروانههای قانونی مراکز و موسسات پزشکی، موارد ذیل جهت استحضار و اقدام لازم ارسال میشود:
از تاریخ ۰۹/۱۲/۱۴۰۴ پروانه بهره برداری و مسئولین فنی کلیه موسسات پزشکی (تشخیصی، درمانی و پاراکلینیکی) نیازمند تمدید اعتبار، تا تاریخ ۳۱/۰۳/۱۴۰۵ معتبر است و کلیه موسسات پزشکی موظف میباشند منطبق با نوبت کاری مندرج در پروانه بهره برداری فعالیت نمایند و از هرگونه تعطیلی موسسات پزشکی بدون هماهنگی و تایید آن توسط معاونت درمان دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی مرتبط خودداری نمایند.
تاریخ اعتبار گواهینامههای اعتباربخشی آن دسته از موسسات پزشکی که از تاریخ ۹/۱۲/۱۴۰۴ منقضی شده است، از تاریخ انقضا لغایت ۳۱/۰۳/۱۴۰۵ معتبراعلام میشود.