بخشنامه به‌کارگیری نیرو‌های داوطلب درمانی در شرایط جنگی ابلاغ شد

صدا و سیما شنبه 23 اسفند 1404 - 13:37
معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «به کار گیری نیرو‌های داوطلب یا نیرو‌های سایر دانشگاه‌ها در شرایط جنگی» را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

بخشنامه به‌کارگیری نیرو‌های داوطلب درمانی در شرایط جنگی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن ابلاغیه به کارگیری نیرو‌های داوطلب درمانی در شرایط جنگی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به شرح زیر است:

با عنایت به پیشنهاد برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مبنی بر استفاده از نیرو‌های کادر درمانی که به دلیل شرایط حاکم بر کشور، به سایر استان‌ها مسافرت نموده‌اند یا سایر نیرو‌های درمانی داوطلبی که حسب نیاز دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، تمایل به همکاری با مراکز تابعه دانشگاه را دارند، به روسای محترم دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی اجازه داده می‌شود، کادر درمان مهمان در آن استان یا نفرات داوطلب و مشمول را ضمن لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و احراز صلاحیت، پس از انجام وظایف قانونی خود در مبدا، جهت ارایه خدمات درمانی مطلوب در مراکز درمانی آن دانشگاه نیز به کار گیری نمایند.

جهت فعالیت پزشکان، دانشگاه مقصد ملزم به انجام هماهنگی با دانشگاه مبدا و سازمان‌های بیمه گر استان می‌باشد. در خصوص نحوه پرداخت به افراد مشمول از محل درآمد آختصاصی دانشگاه مقصد براساس تصمیمات کارگروه آن دانشگاه اقدام شود. شایان ذکر است با رفع شرایط بحران که توسط دولت محترم اعلام خواهد گردید، این ابلاغیه ملغی و به کارگیری هر گونه نیرو مطابق روال قانونی گذشته خواهد بود. شایان ذکر است پذیرفته شدگان سهمیه قانون برقراری عدالت آموزشی تابع قوانین و مقررات مربوط به خود می‌باشند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.