ارسال نامه اعتراضی بنیاد فارابی به جشنواره‌های سینمایی جهان

صدا و سیما جمعه 22 اسفند 1404 - 20:02
بنیاد سینمایی فارابی، نامه‌ای اعتراضی را به نهاد‌های بین‌المللی تولید و پخش فیلم، جشنواره‌های سینمایی جهان و جمعی از فیلمسازان خارجی ارسال کرد.

ارسال نامه اعتراضی بنیاد سینمایی فارابی به جشنواره‌های سینمایی جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در پی حملات وحشیانه آمریکا و اسرائیل به خاک عزیز کشورمان و به شهادت رسیدن رهبر شهید انقلاب، فرماندهان، مردم و کودکان بی‌گناه، حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن ارسال نامه‌ای به جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی بین‌المللی، سازمان‌ها و مؤسسات سینمایی و میهمانان و داوران ادوار اسبق جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سراسر جهان که با سینمای ایران همکاری داشته‌اند، از آنها خواست ضمن محکوم کردن این فجایع، با کشور و مردم ایران اعلام همبستگی کنند.

این نامه به جشنواره‌هایی مانند ونیز، لوکارنو، سن سباستین، شانگهای، والادولید، آنتالیا، داکا، کلکته، پکن، توکیو، کودکان نیویورک، کودکان جیفونی، کودکان اشلینگل، سینه کید، پیونگ یانگ، قاهره، ریودوژانیرو، ژنو، رم، ملبورن، سنگاپور، کرالا، سیدنی، بلگراد، مراکش، گنت، فبیو، بروکسل، خیخون، آنکارا، هلسینکی، نیوزلند، میلان، دوربان، بوگوتا، اوساکا، آتن، قبرس، زاگرب، کارتاژ، کازان، هنگ کنگ، مؤسسه فیلم بریتانیا، فدراسیون فیاپف، سازمان سینمایی ارمنستان، بنیاد سینمایی قرقیزستان، دانشگاه یو سی ال‌ای، دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه زوریخ، آکادمی فیلم آسیا اقیانوسیه، مرکز هنر مینیاپولیس، دانشگاه اسلو و... شرکت های بزرگ پخش فیلم و رویداد‌های فرهنگی که در طی سال‌ها با سینمای ایران و بنیاد فارابی همکاری داشته‌اند، ارسال شده است.

متن نامه به شرح ذیل است:

«یقین داریم که از وضعیت ایران و ظلمی که به مردم، هنرمندان روا می‌شود آگاه هستید. آمریکا و اسرائیل این جنگ را با کشتن بیش از ۱۰۰ کودک بی‌گناه و مظلوم در شهر میناب که در حال تحصیل و هنرآموزی بودند، شروع کردند. فرشتگانی که قربانی تجاوز آشکار کشور‌هایی شدند که ادعای حمایت از حقوق بشر دارند و با این اقدام نشان دادند که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند.

ما سینماگران ایرانی از دوستان خود و هنرمندان و سینماگران در سراسر دنیا انتظار داریم که در مقابل این بی‌عدالتی سکوت نکنند و صدای کودکان مظلوم در دنیا باشند.

از شکوه تخت جمشید تا فریاد دماوند، ایران همیشه قامتش برافراشته تاریخ بوده است و هیچ تندبادی نمی‌تواند ریشه‌هایش را بلرزاند. ما وارثان تمدنی هستیم که از خاکستر، هزاربار دوباره برخاسته‌ایم. همراهی و همبستگی شما با مردم شجاع و غیور ایران، ایستادن در کنار مظلومیت مردمانی است که میراث‌دار کهن‌ترین تمدن بشری هستند.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.