تاکایچی: ژاپن نیروهای خود را برای مین‌روبی در تنگه هرمز اعزام نخواهد کرد

خبرآنلاین جمعه 22 اسفند 1404 - 11:43
نخست‌وزیر ژاپن سانای تاکائیچی به پارلمان این کشور اعلام کرد که ژاپن نیروهای خود را برای مین‌روبی در تنگه هرمز اعزام نخواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ اظهارات اولین نخست‌وزیر زن ژاپن در حالی مطرح شده که او قرار است هفته آینده به واشنگتن سفر کند.

بنا بر گزارش فارس، نخست‌وزیر ژاپن در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان گفت: "ما نمی‌توانیم تصور کنیم که تجهیزات نیروهای دفاعی ژاپن در مجاورت (تنگه هرمز) برای مین‌روبی مستقر شوند.

روز چهارشنبه، ژاپن اولین کشوری بود که از آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت خود خبر داد. ژاپن پنجمین واردکننده بزرگ نفت است که ۹۵ درصد آن از منطقه غرب آسیا و ۷۰ درصد آن از تنگه هرمز عبور می‌کند. علاوه بر افزایش قیمت نفت، هزینه سنگین واردات ژاپن نیز به دلیل کاهش ارزش پول ملی این کشور در برابر دلار افزایش یافته است.

تاکائیچی در اظهارنظری درباره تبعات جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت که ژاپن «به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است».

315

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.