توافق سران پاکستان و عربستان بر همکاری نزدیک برای صلح منطقه‌ای

عصر ایران جمعه 22 اسفند 1404 - 00:36
نخست وزیر پاکستان و ولیعهد عربستان سعودی طی جلسه رسمی در جده ضمن رایزنی عمیق پیرامون تحولات جاری خاورمیانه بر همکاری نزدیک اسلام‌آباد و ریاض برای صلح و ثبات منطقه‌ای توافق کردند.

دفتر نخست وزیری پاکستان دیدار امروز «شهباز شریف» با «محمد بن سلمان» را یک جلسه محرمانه توصیف کرد و با صدور بیانیه‌ای گفت که فیلد مارشال «سید عاصم منیر» رئیس نیروهای دفاعی و فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار حضور داشت.

به گزارش ایرنا، آنها در مورد تحولات اخیر منطقه تبادل نظر عمیقی داشته و توافق کردند که برای صلح و ثبات منطقه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: شهباز شریف اطمینان داد که اسلام‌آباد همیشه محکم در کنار پادشاهی عربستان سعودی خواهد ایستاد و برای خواست مشترک دو کشور برای صلح در منطقه تلاش می کند.

شهباز شریف امروز در یک سفر از پیش اعلام نشده راهی عربستان سعودی شد، بازدیدی که دفتر نخست وزیری پاکستان آن را تلاش این کشور برای پیشبرد دیپلماسی و کمک به کاهش تنش‌ها اعلام کرد.

هفته گذشته نیز فرمانده ارتش پاکستان در یک سفر رسمی به ریاض رفت و با وزیر دفاع سعودی دیدار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری امروز خود در اسلام‌آباد گفت که سفر شهباز شریف بیانگر عزم دولت پاکستان برای کمک به برون رفت از بحران جاری در خاورمیانه است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.