جزئیات مجازات ارسال فیلم و تصویر برای شبکه‌های بیگانه

عصر ایران پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 18:51
معاون پیشگیری دادگستری چهارمحال‌وبختیاری از تعیین چهار مرحله مجازات برای فیلمبرداری از اماکن ممنوعه خبر داد. بر این اساس، مجازات‌ها از ۳ سال حبس برای تصویربرداری ساده آغاز شده و در صورت ارسال برای شبکه‌های بیگانه و همکاری با دولت‌های متخاصم، به اعدام می‌رسد.

معاون پیشگیری دادگستری چهارمحال‌وبختیاری از مجازات افرادی که برای شبکه‌های بیگانه تصاویر ارسال می کنند، خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری، سید محمد موسوی اظهار کرد: مجازات فیلمبرداری از اماکن ممنوعه و دولتی چهار مرحله دارد که در مرحله نخست فیلمبرداری از این اماکن بدون نیت خاص جرم است و سه سال حبس دارد.

وی افزود: در مرحله دوم فیلمبرداری عمدی و ارسال برای شبکه‌های بیگانه ۵ سال حبس دارد.

معاون پیشگیری دادگستری چهارمحال‌وبختیاری گفت: در مرحله سوم ارسال تصاویر با نیت همکاری با دولت‌های متخاصم ۱۰ سال و حتی اعدام را به دنبال خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: در مرحله چهام فیلمبرداری در زمان جنگ و همکاری با دشمن متخاصم اشد مجازات را در پی دارد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.