ترامپ: خروج آمریکا از افغانستان شرم آور بود/۷ میلیارد دلار تجهیزات نظامی جا ماند

اقتصادنیوز پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 13:04
اقتصادنیوز:ترامپ خروج نیروهای آمریکا از افغانستان را بی‌عزتی و شرم‌آور خواند و از رها کردن تجهیزات نظامی انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ»، رئیس‌ دولت تروریستی آمریکا در جمع هوادارانش بار دیگر از نحوه خروج نیروهای این کشور از افغانستان انتقاد کرد و آن را «روزی شرم‌آور در تاریخ آمریکا» توصیف کرد.

وی گفت که دولت «جو بایدن»، به جای خروج با قدرت و عزت، تجهیزات نظامی را رها کرد و «فرار از بگرام» انجام داد.

ترامپ تاکید کرد که تمام تجهیزات نظامی باید با نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شد.

بر اساس برآورد اداره بازرسی پیشین آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سی گار)، حدود 7 میلیارد دلار تجهیزات نظامی در افغانستان جا مانده است. این تجهیزات شامل کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش افغانستان بود.

ترامپ پیش‌تر نیز بارها از این موضوع انتقاد کرده و آن را نشانه ضعف دولت بایدن در مدیریت خروج نظامی از افغانستان خوانده بود. طی ماههای گذشته گزارش شد که برخی پایگاه‌های نظامی پیشین آمریکا در کابل، بگرام و چند ولایت دیگر هدف حملات هوایی پاکستان قرار گرفته‌اند. طالبان مدعی شده‌اند که این اقدامات با دستور یا اشاره آمریکا انجام شده است.

۷ میلیارد دلار تجهیزات نظامی در افغانستان جا مانده است. این تجهیزات شامل کمک‌های نظامی آمریکا به ارتش افغانستان بود.

ترامپ پیش‌تر نیز بارها از این موضوع انتقاد کرده و آن را نشانه ضعف دولت بایدن در مدیریت خروج نظامی از افغانستان خوانده بود. طی ماههای گذشته گزارش شد که برخی پایگاه‌های نظامی پیشین آمریکا در کابل، بگرام و چند ولایت دیگر هدف حملات هوایی پاکستان قرار گرفته‌اند. طالبان مدعی شده‌اند که این اقدامات با دستور یا اشاره آمریکا انجام شده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.