وزیر خارجه عمان: با اسرائیل سازش نمی کنیم

عصر ایران چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 20:06
البوسعیدی خاطرنشان کرد: عمان وارد شورای صلح نخواهد شد و با اسرائیل سازش نمی کند.
 وزیر خارجه عمان تاکید کرد که هدف جنگ کنونی تنها ایران نیست بلکه هدف ترسیم مجدد ساختار منطقه است.
 
به گزارش ایرنا، بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در اظهاراتی گفت: طرحی برای هدف قرار دادن منطقه وجود دارد و در این طرح تنها ایران هدف نیست. بسیاری از طرف های منطقه ای این مساله را می دانند اما معتقدند که همراهی با آمریکا باعث می شود که این کشور تصمیمات و رویکردهای خود را اصلاح کند.
 
وی افزود: هدف جنگ کنونی تضعیف ایران، ترسیم مجدد منطقه و حرکت به سمت سازش است.
 
البوسعیدی خاطرنشان کرد: عمان وارد شورای صلح نخواهد شد و با اسرائیل سازش نمی کند.
 
وزیر خارجه عمان گفت: سلطنت عمان همچنان برای توقف جنگ و فراهم کردن زمینه بازگشت به دیپلماسی تلاش می کند زیرا تداوم جنگ در راستای منافع حیاتی عمان و منطقه نیست.
 
وی تاکید کرد: عمان با ارائه هرگونه حمایت و خدمات که می تواند در این جنگ و یا جنگ های دیگر سهیم باشد مخالفت کرد. سلطنت عمان علیرغم تحولات خطرناک در منطقه بر اصول سیاست های خارجی خود ثابت قدم است.
 
وزیر امور خارجه عمان پیش از این نیز اعلام کرد: تأمین منافع منطقه‌ای و همچنین منافع ایالات متحده، تنها از طریق برقراری آتش‌بس فوری و بازگشت به میز مذاکره و دیپلماسی امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی در ادامه با اشاره به تبعات سنگین این بحران خاطرنشان کرد: میزان خسارات اقتصادی و احتمال وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ در منطقه، دو موضوعی هستند که به‌هیچ‌وجه قابل تحمل و چشم‌پوشی نخواهند بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.