بازدیدهای میدانی مسئولان قضایی استان سمنان از مجتمع‌های خدماتی و بین‌راهی سطح استان

خبرآنلاین چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 18:30
مسئولان قضایی استان سمنان به‌منظور ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مسافران در ایام جنگ تحمیلی، از مجتمع‌های خدماتی و بین‌راهی سطح استان بازدید کردن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در راستای اجرای دستور ویژه رئیس‌کل دادگستری استان سمنان و به‌منظور ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مسافران در ایام جنگ تحمیلی اخیر، تیم‌های بازرسی متشکل از مسئولان قضایی، تعزیراتی و بازرسان بهداشت محیط، با انجام بازدیدهای سرزده و میدانی، وضعیت مجتمع‌های استراحتگاهی بین‌راهی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، زائرسراها و هتل‌های سطح استان را مورد پایش و ارزیابی دقیق قرار دادند.

این برنامه نظارتی که با هدف صیانت از حقوق عامه و تأمین آسایش و سلامت مسافران در حال اجرا است، بر محوریت پنج اولویت اصلی شامل استمرار بازرسی‌ها، فراهم‌سازی امکانات مطلوب رفاهی، الزام به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و قیمت‌گذاری، برخورد قاطع با متخلفان و نظارت میدانی مسئولان قضایی سراسر استان متمرکز است.

در جریان این عملیات نظارتی که با تشکیل تیم‌های مشترک قضایی، تعزیراتی و نظارتی در تمامی شهرستان‌های استان انجام می‌شود، ده‌ها واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته و ضمن ارائه تذکرات لازم به مسئولان واحدها، مواردی از قبیل تقویت امکانات بهداشتی، رعایت انصاف و حاشیه سود قانونی در عرضه محصولات و جلوگیری از گران‌فروشی، درج قیمت کالاها و رعایت اصول بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی مورد تذکر قرار گرفته و در مواردی نیز برای متصدیان واحدهای متخلف پرونده قضایی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

زین‌العابدین حسام، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان، در حاشیه بازدید از زائرسرای سرخه، ضمن تأکید بر ضرورت تأمین سلامت و امنیت روانی مسافران، اظهار داشت: این بازدیدها با هدف صیانت از سلامت عمومی و حقوق مصرف‌کنندگان ترتیب یافته است. در جریان این برنامه نظارتی، ضمن پایش کیفیت مواد غذایی و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، وضعیت ایمنی و امکانات رفاهی استراحتگاه‌های بین‌راهی نیز مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.

وی با تأکید بر رویکرد پیشگیرانه و نظارتی دستگاه قضایی استان افزود: تأکید دستگاه قضایی استان سمنان بر این است که با هرگونه ترک‌فعل، قصور یا کوتاهی در ارائه خدمات مطلوب به مردم که منجر به سلب آسایش شهروندان و مسافران شود، با قاطعیت و بدون اغماض برخورد قانونی صورت پذیرد. این روند نظارتی به‌صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در پایان تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده میان دستگاه قضایی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و راهداری، مقرر شد کمبودهای موجود در استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی که برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران ضروری است، در اسرع وقت توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مرتفع شود.

48

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.