صادرات نفت ایران با بستن تنگه هرمز رکورد زد

تابناک چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 16:51
وال استریت ژورنال نوشت: ایران با وجود جنگ و بسته شدن تنگه هرمز برای بسیاری از کشورها، صادرات نفت خود را افزایش داده است.

به گزارش تابناک؛ وال استریت ژورنال نوشت: ایران با وجود جنگ و بسته شدن تنگه هرمز برای بسیاری از کشورها، صادرات نفت خود را افزایش داده است. صادرات ایران اکنون حدود ۲.۱ میلیون بشکه در روز است؛ رقمی بیشتر از قبل از جنگ. بیشتر این نفت به چین می‌رود و با استفاده از ناوگان موسوم به «shadow fleet» (کشتی‌های قدیمی و تحریم‌شده) حمل می‌شود. 

در حالی که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی فعالیت در منطقه را متوقف کرده‌اند، نفتکش‌های مرتبط با ایران همچنان از تنگه عبور می‌کنند. همزمان، صادرات بسیاری از تولیدکنندگان خلیج فارس کاهش یافته و مسیرهای تجارت جهانی نفت مختل شده است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.