فون در لاین: اشتباه راهبردی است که انرژی هسته‌ای را کنار بگذاریم

مشرق نیوز سه شنبه 19 اسفند 1404 - 19:14
رئیس کمیسیون اروپا در سخنانی اعلام کرد: اشتباه راهبردی است که انرژی هسته‌ای را کنار بگذاریم.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «اورزلا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا امروز سه شنبه در سخنانی در یک اجلاس با موضوع انرژی هسته‌ ای در فرانسه با اشاره به اینکه سهم انرژی هسته‌ای در تامین برق اتحادیه اروپا از سال ۱۹۹۰ کاهش زیادی پیدا کرده، گفت که این تصمیم که انرژی هسته‌ای را کنار بگذاریم یک اشتباه راهبردی است.

رئیس کمیسیون اروپا سپس اضافه کرد: در سال ۱۹۹۰ یک سوم از برق اروپا از طریق انرژی هسته‌ای تامین می‌شد؛ اما امروز این سهم به حدود ۱۵ درصد رسیده است. این کاهش سهم هسته‌ ای یک انتخاب بوده و اینکه اروپا تصمیم گرفت به این منابع مقرون به صرفه قابل اعتماد برای تامین برق با میزان انتشار گاز گلخانه‌ای پایین پشت کند که یک اشتباه راهبردی بود. این رویه باید تغییر کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.